نهال انقلاب اسلامی ایران که با خون شهدا آبیاری شد، در آستانه ی چهل سالگی با تبدیل به درختی تنومند، پرثمر و بابرکت، تعجب دشمنان داخلی و خارجی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود، هنوز سن و سالی نداشت اما دلش به اندازه ی دریا بود، فکرهای بزرگ بزرگی در ذهن داشت، ۱۲ سالش که شد، عزم جنگ کرد،  اما بخاطر سن کم، با مخالفت خانواده اش مواجه شد، دو سال برای رفتن به جنگ و جبهه تلاش کرد، در نهایت مثل تمام نوجوانان آن روزگار، بخاطر دفاع از میهن ، شناسنامه اش را دستکاری کرد تا سنش را بیشتر از آنچه که بود نشان دهد و در نهایت راهی جبهه نبرد حق علیه باطل شد.

ایران در ایستگاه چهلم

ستاره ای که آسمانی شد

شهید مفقودالاثر "احمد دانشی" یکی از ۳۶ هزار شهید دانش آموز هشت سال دفاع مقدس ایران است که نام او بر صفحه ی کتاب کاروان شهدای دانش آموز می‌درخشد، نوجوانانی که بقایای پاک کن‌های جوهری بر شناسنامه‌های هر کدامشان داستانی بس خواندنی در خود نهفته دارند.

این شهید والامقام در چهارم دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در جزیره ام الرّصاص به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

ایران در ایستگاه چهلم

چند بیت از پدر شهید "احمد دانشی" در مورد فرزند شهیدش

محمد دانشی پدر این شهید بزرگوار راجع به خاطرات روزهای عاشقی فرزند شهیدش چنین سروده است:  

 از ۱۲ سالگی بود عاشق رزم و تفنگ ، گفتمش خاموش باش و اندکی بنما  درنگ

گشت ۱۴ ساله و سازش دوباره کوک شد ، مادرش گفتا ضعیف الجثه ای مشکوک شد

بی اجازه رفت تا اعزام گردد آن بصیر ، گفته بودندش صغر سنی بمان گردی کبیر

گرد ۱۶ سالگی کسب رضای والدین ، گفته بودندش که ۱۸ سال شی ای نور عین

 چون از این آمد شدن ها جان او آمد به تنگ ، در سجلدش دست برد و داد تغییر آن زرنگ

 با چنین فوت و فنی بگرفت او برگ سفر ، پس شتابان رفت و دیگر هم نشد از وی خبر

ایران در ایستگاه چهلم

خاطره ی پدر شهید دانشی از رژیم منحوس پهلوی

پدر شهید دانشی که خود دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است با اعلام اینکه این عشق  و تلاش ملت، از قبل از انقلاب برای پایان دادن به حکومت ستم شاهی پهلوی آغاز شد و در جنگ تحمیلی به منظور بیرون راندن صدام تدام یافت، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در آموزش و پرورش در جریان انقلاب، تحصن کرده بودیم، چنین حرکتی برای رژیم شاهنشاهی سخت بود، روزی با خبر شدیم که شهربانی عده‌ای از مادرها و پدرهای بی سواد دانش آموزان و کولی ها را جمع کرده و آورده بود در آموزش و پرورش که این ها دعوا کنند و سر و صدا و معرکه راه بیندازند و تحصن را  بشکنند، همه قرار گذاشتیم، یک کلام با آنها صحبت نکنیم و همه سکوت کنیم.

وی افزود: خلاصه این ها آمدند از همان اول داد و فریاد که پول دولت را می‌گیرید و نان مجانی می خورید و فرزندان ما را رها کرده اید، شما پول حرام می خورید، هر چه می خواستند گفتند اما وقتی دیدند، یک کلام از ما حرف در نمی آید، خودشان خسته شدند و از اداره بیرون رفتند.

چهل سال گذشت

جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۷ تا کنون با فراز و نشیب های زیادی رو به رو شد و از همان روزهای نخست، انقلاب نوپای آن، هدف توطئه های مختلف آمریکا و متحدانش قرار گرفت که نمونه آن آغاز جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی و تلاش برای اخلال در امنیت داخلی و سرنگونی نظام حاکم ایران بود که، همه این توطئه ها به بن بست رسید و ایران در نهایت توانست جایگاه خود را در سطح منطقه ای و بین المللی تثبیت کند.

انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و اکنون پس از گذشت چهل سال از آن روزها، ایران در حوزه‌های مختلف از جمله استقلال کشور، مردم‌سالاری و حاکمیت مردم‌، تولید علم و فناوری، پیشرفت‌های اقتصادی، آزادی و رشد معنویت بر فراز جهان ایستاده است.

ایران در ایستگاه چهلم

قیام حضرت امام (ره) منت خدا بر ملت ایران بود

وی افزود: این ملت با ندای حضرت امام (ره) به پا خواست و توانست رژیم منحوس ستم شاهی را از این مملکت بیرون کند.

دانشی با اعلام اینکه سال ها قبل از انقلاب، افراد مبارزی بودند که تلاش‌های بسیاری برای آزادی ملت کردند، تصریح کرد: متأسفانه رژیم قوی بود و از آنجایی که هنوز همه مردم آگاهی کاملی از ظلم و بیدادگری سلسله پهلوی نداشتند، پس نتیجه ای حاصل نشد.

 

ایران در ایستگاه چهلم

این دبیر بازنشسته آموزش و پرورش بیان داشت: سرانجام انقلاب پیروز شد و اسلام ناب محمدی در ایران شکل گرفت، اما دشمن نیز ساکت  ننشست و برای سرکوب این نظام، راه های مختلفی را در پیش گرفت، حتی منافقین را تشویق کرد، طوری که صدها نفر از مردم ایران را ترور کردند و در نقاط مختلف کشور با حرکت‌های منافقین فتنه هایی ایجاد شد، با همه ی اینها، شکر خدا این فقنه ها با درایت امام به سرانجام نرسید تا اینکه جنگ را بر ما تحمیل کردند.

ایران در ایستگاه چهلم

برکات انقلاب اسلامی برای ایران

وی افزود: هنگامی که جنگ شد، با تلاش ملت و راهنمایی های امام و فداکاری جوانان مملکت، پیروز شدیم، آن هم جنگی که  تمامی دنیا در هشت سال دفاع مقدس در مقابل ما بودند و همه به کمک صدام آمده بودند تا این مملکت را سرکوب کنند.

دانشی تصریح کرد: بعد از آن، دشمنان حرکت هایی کردند، تحریم هایی علیه این نظام انجام دادند اما با صحبت امام که "ما می توانیم روی پای خود بایستیم" با تلاش جوانان مبتکر و دانشمند، بسیاری از احتیاجات خود را ساختیم و اختراع کردیم، مخصوصاً در زمینه سلاح جنگی توانستیم به سلاح های پیشرفته  دست یابیم و موشک‌های دوربرد بسازیم.

ایران در ایستگاه چهلم

وی یادآور شد: توانستیم در زمینه هوا و فضا، مهارت های خوبی داشته باشیم، پرتاب ماهواره به فضا توسط جوانان ما صورت گرفت، در زمینه پزشکی در قبل از انقلاب در اثر نبود پزشک در مملکت، مجبور به ارائه ی خدمات از پزشکان پاکستانی و بنگلادشی بودیم اما اکنون پزشک ایرانی به کشورهای دیگر می روند و با علم خود به کشور های دیگر کمک می‌کنند و این ها از برکات انقلاب بوده است.

این دبیر بازنشسته آموزش و پرورش بیان داشت: دشمن کماکان در دشمنی خود علیه این مملکت پافشاری می‌کند اما از آنجایی که لطف خداوند و ائمه اطهار شامل این ملت بوده است، تاکنون با تلاش جوانان و مسئولان به ویژه امام و بعد از ایشان مقام معظم رهبری، همچنان این کشتی پر عظمت در مسیر اهداف حضرت امام در حرکت است.

دانشی با بیان اینکه خوشبختانه امروز توانسته ایم خود را در دنیا به همه ثابت کنیم، گفت: مسئله داعش یکی از اهداف دشمن به ویژه آمریکا و پادشاهان سعودی برای نابودی کشور ایران بود تا به نام اسلام برحق بدترین و زننده ترین اعمال را به انجام رسانند.

وی افزود: خوشبختانه به فرماندهی سردار سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی توانستیم داعش را از عراق و سوریه بیرون کنیم و این شکست بزرگی برای آمریکا و آل سعود بوده است.

دانشی با اشاره به اینکه امروز ایران در یک موقعیت بسیار عالی قرار دارد، تصریح کرد: البته این موفقیت مجانی به دست نیامده، بلکه نتیجه ی خون شهیدانی است که طی جنگ تحمیلی و جنگ با داعش حاصل شده است.

ایران در ایستگاه چهلم

وی یادآور شد: هر زمانی که نگاه می کنیم، دشمن سعی بر سرنگونی نظام داشته است  اما به لطف خدا و برکت رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری نتوانسته نقشه های خود را عملی کند.

پدر شهید دانشی بیان داشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب، آمریکا گفته است که نمی‌توانید چهلمین سالگرد انقلاب را جشن بگیرید اما نتوانست و نمی تواند هیچ غلطی کند.

از کجا به کجا رسیده ایم؟

این دبیر بازنشسته آموزش و پرورش گفت: پیام من و تقاضای من از جوانان این مملکت این است که در مورد انقلاب و پیشرفت‌ها به حرف دشمن گوش ندهند و واقعیت ها را در نظر بگیرند.

وی افزود: اگر به دقت تاریخ را ورق بزنیم متوجه خواهیم شد که از کجا به کجا رسیده ایم، چقدر پیشرفت در زمینه راه و شهرسازی، صنعتی، کشاورزی و ... داشته ایم.

دانشی تصریح کرد: شاید بتوان گفت، هیچ مملکتی همچون ایران نیست که با این حجم توطئه دشمن توانسته باشد دوام بیاورد، اکثر حرکت ها در همان سال‌های اول سرکوب و سقوط می‌کرد و از بین می رفت، اما تنها انقلابی که توانسته ۴۰ سال روی پای خود بیاستد، انقلاب اسلامی ایران بوده است که همچنان با این همه فشار و هجمه دشمن، توانسته دوام پیدا کند و هر روز نیز قوی تر و مستحکم تر می شود.

وی یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم که الطاف خداوند، ائمه اطهار و توجهات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، همیشه حامی و پشتیبان این مملکت بوده است.

دانشی بیان داشت: بدانیم و آگاه باشیم، هیچ مملکتی با امنیت تر از ایران نیست، اگر چه در زمینه اقتصادی و معیشتی ممکن است، کاستی‌ها و مشکلاتی وجود داشته باشد ولی آنچه که مسلم است این است، آمریکا باید از صفحه روزگار محو شود.

 

حرف آخر

طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی، دستاورد‌های جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف دارند.

ایران در ایستگاه چهلم

 

انتهای پیام/ب

گزارش از فاطمه شاهمرادی

 

برچسب ها: دهه فجر ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار