مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از رفع تصرف در ۲ هزار و ۵۱۳ متر مربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده قیصری خبر داد.

رفع تصرف بیش از ۲۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هزار و ۵۱۳ متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده قیصری در شهرستان اردل، با پیگیری این اداره کل و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

وی افزود: متخلف رفع تصرف و تغییر کاربری این اراضی هم به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

احمدی اضافه کرد: همچنین برای این متخلف با توجه به نداشتن سابقه کیفری و پیش‌بینی اصلاح، قرار تعلیق به مدت یک سال صادر شد تا حامی محیط زیست شود و چنانچه در مدت تعلیق، مرتکب تخلفی گردد، علاوه بر مجازات اخیر، مشمول مجازات معلق نیز خواهد شد.

وی با قدردانی از جدیت دستگاه قضایی، همکاری مسئولان مربوطه و حمایت مردم در این خصوص، اراضی ملی را جزء انفال و حقوق عامه مردم، و حفاظت دائمی و مستمر از این اراضی و برخورد با متجاوزان را اولویت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد.

احمدی از هم استانی‌ها خواست؛ مشاهده هر گونه تخلف و تخریب محیط زیست را با شماره‌های ۱۵۴۰ و ۳-۰۳۸۳۲۲۲۳۵۷۲ گزارش کنند.

منطقه حفاظت شده و کوهستانی قیصری با وسعت مساحت ۹ هزار و ۸۲۹ هکتار، یکی از ذخیره گاه‌های زیستی جانوری و گیاهی ارزشمند ایران در چهارمحال و بختیاری است که حدود ۸۰ درصد آن در محدوده شهرستان کوهرنگ و حدود ۲۰ درصد در شهرستان اردل قرار دارد.

این منطقه دارای تابستان‌های معتدل و خشک و زمستان‌های بسیار سرد می‌باشد.

انتهای پیام/ش

آزادسازی اراضی ملی با حکم قضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار