به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان در پایان سال ۲۰۱۸ با ربودن گوی سبقت از شرکت اپل به ارزشمندترین شرکت فناوری در جهان تبدیل شد.
دو شرکت آمازون و اپل در طول سال ۲۰۱۸ جنگ تجاری سختی با یکدیگر داشتند و هر کدام تلاش میکردند با روشهای گوناگون مشتریان بیشتری را نسبت به خرید محصولات خود ترغیب کنند و به عنوان برترین و ارزشمندترین شرکت آمریکایی، با ارزش بیش از یک تریلیون دلار انتخاب شوند.
با وجود این رقابت تنگاتنگ بین اپل و آمازون در طول سال گذشته، در بیشتر مواقع اپل با اختلافی بسیار ناچیز بالاتر از آمازون قرار داشت. لازم به ذکر است تحلیلگران بازارهای تجاری با بررسی میزان درآمدهای آمازون اعلام کردند این شرکت از ۲۰۱۶ تا کنون رشدی ۳۰۰ درصدی را در زمینه کسب بازارهای تجاری تجربه کرده است.
در حالی که آمازون رشد بسیار زیادی را از لحاظ سودآوری طی چند سال گذشته تجربه کرده است، سال ۲۰۱۸ نه برای این شرکت و نه برای اپل از لحاظ فروش در بازارهای جهانی مطلوب نبود. این کاهش فروش سبب شد سهام اپل با افت ۳۲ درصدی به ۷۴۸.۵ میلیارد دلار و سهام آمازون نیز با سقوط ۲۷ درصدی به ۷۳۴ میلیارد دلار برسد. کاهش چشمگیر سهام و ارزش تجاری اپل و آمازون فرصت طلایی برای مایکروسافت به وجود آورد تا با جلب نظر خریداران در سراسر جان فروش خود را بیش از گذشته افزایش دهد و به رتبه تجاری بالایی دست یابد.
بررسی میزان فروش و سودآوری شرکتهای مطرح فناوری جهان در سال ۲۰۱۸ نشان میدهد در پایان این سال شرکت مایکروسافت با ارزش تجاری بیش از ۷۸۰ میلیارد دلار و پشت سر گذاشتن تمامی رقبا موفق شد رتبه اول را از لحاظ ارزش سهام تجاری به دست آورد. کارشناسان بازار سرمایه و تجارت تکنولوژی، علاوه بر کاهش ارزش سهام آمازون و اپل، معرفی و تولید محصولاتی چون تبلتهای سرفیس گو (Surface Go) و سرفیس گو پرو ۶ (Surface Pro ۶) را در کسب چنین رتبهای دارای تاثیر بسزایی دانستند.
بیشتر بخوانید: مایکروسافت گوی سبقت در جذب بازارهای جهانی را از اپل ربود
انتهای پیام/