شافعی گفت: بی اعتمادی دولت به صادرکننده واقعی عامل فرار سرمایه می‌شود.

بی اعتمادی دولت به صادرکننده واقعی عامل فرار سرمایه می شودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت و گوی  دولت و بخش خصوصی خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولتی‌ها فعالان اقتصادی را سرداران اقتصاد می‌دانستند چرا هم اکنون به متهمان اقتصادی تبدیل شده اند؟

وی بیان داشت: رئیس کل محترم گمرک بررسی کنند که افرادی که در چهار سال گذشته یک کیلو کالا صادر نکرده اند از فروردین تا کنون رقم های بالایی صادر کرده اند و فردا هم این ها را پیدا نخواهید کرد. 

شافعی تصریح کرد: ما از پیمان سپاری ارزی تجربه خوبی داشتیم اما هم اکنون عده ای خریداران پیمان شدند که تعدادی از آنها به عنوان صادرکننده نمونه لوح تقدیر هم گرفتند و به خارج از کشور رفتند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: نامه ای به معاون اول در رابطه با موضوع ارز حاصل از صادرات ارسال کردم، بنابراین معاون اول به رئیس کل بانک مرکزی دستور داده تا با بخش خصوصی این قضیه را هماهنگ کرده و آقای رئیس کل هم پیغام داده اند که آماده برگزاری جلسه با بخش خصوصی هستند که اصلاحات انجام شود.

وی افزود: در این بخشنامه مهمترین مساله، عطف به ماسبق است. همه آن دلالان بانک مرکزی را دعا می کردند که ما رها شدیم و رفتیم.

شافعی تاکید کرد: آماری که در رابطه با صادرات داده می شود، درست نیست. از رئیس کل گمرک سوال کردم و ایشان گفت که هنوز همه قیمت های پایه صادراتی درست نشده است این در حالی است که اکنون اگر صادرکننده بخواهد با رقم های پایه صادراتی فعلی در گمرکات، کار صادرات انجام دهد، حتما باید مبالغی را هم از جیب بدهد تا پیمان خود را ایفا کند.

انتهای پیام/

آماری که در رابطه با صادرات داده می شود، درست نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار