انفجار گاز شهری در بوکان، دوباره حادثه آفرید

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: بامداد امروز، انفجار یک مغازه در خیابان استاد هیمن این شهر، خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.

ظاهر فیضه مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز (دوشنبه) پس از تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، اطلاع داده شد که مغازه‌ای در خیابان استاد هیمن (یکشوه) منفجر شده است که بلافاصله نیرو‌های امدادی سازمان به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این انفجار به علت نشت گاز شهری رخ داده و خسارات مالی زیادی نیز از خود برجای گذاشته است، افزود: این سومین حادثه نشت گاز شهری در سالجاری در بوکان بوده که متاسفانه با تشدید فصل سرما این آمار نیز در حال افزایش است.

فیضه در پایان با تاکید بر جدی گرفتن بحث نشت گاز شهری و مونوکسید کربن توسط شهروندان و استفاده از دستگاه‌های هشدار دهنده نشت گاز، هشدار داد که مردم باید بیشتر از گذشته، حساس بوده و به توصیه‌های ایمنی عمل نمایند.

انفجار و آتش سوزی گاز شهری در سال ۱۳۹۶ در بوکان بیش از دو کشته و سه مصدوم و میلیون‌ها تومان خسارات مالی از خود برجای گذاشت؛ همچنین ۳۱۵ مورد آتش سوزی طی سال جاری در این شهرستان مهار شده است که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بوکان دارای هفت ایستگاه آتش نشانی است که چهار ایستگاه آن در شهر بوکان، یک ایستگاه در شهر سیمینه و دو ایستگاه نیز در روستا‌های بخش مرکزی و سیمنه قرار دارد و هم اکنون با ۴۰ نفر نیروی آتش نشان در این شهرستان در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهر پر جمعیت آذربایحان غربی است.

انتهای پیام/ب

جزییات انفجار یک مغازه در خیابان استاد هیمن بوکان

برچسب ها: گاز ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.