سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عملکرد این سازمان را در ۹ ماهه نخست سال تشریح کرد.

تشکیل ۴۰۰ هزار پرونده در ۹ ماهه نخست سال در سازمان تعزیرات حکومتیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های ۹ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۴۰۰ هزار پرونده وارد سازمان تعزیرات حکومتی شده است که با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

وی افزود: کل مبالغ جریمه نقدی پرونده‌ها در ۹ ماهه نخست سال ۶۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: ۲۷۹ هزار و ۳۶۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات تشکیل شده که منجر به صدور ۳۵ هزار میلیارد تومان جریمه نقدی شده است.

رایگانی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان ۳۴۰ هزار و ۶۰۴ پرونده تشکیل شده است که متخلفان ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند، اظهار کرد: در حوزه قاچاق کالا ۵۰ هزار و ۸۶۶ پرونده تشکیل شده است که متخلفان بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

وی گفت: دو پرونده از وزارت بهداشت مبنی بر استفاده از ذرت دامی برای مصرف برای انسانی به سازمان تعزیرات استان البرز ارسال شده است. این دو شرکت معروف ساخت پفک حدود ۲ هزار از ذرت دامی را که با ارز ۴۲۰۰ تومان برای مصرف و تولید گوشت به کشور وارد شده بود را برای مصرف برای تولید پفک انبار کرده بودند که متاسفانه ۷۰۰ تن از این ۲ هزار تن در فضای باز و شرایط بد نگهداری می‌شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده این دو شرکت معروف پفک به دادستانی البرز ارجاع شده است.

وی گفت: متاسفانه در چند ماهه گذشته در تهران و مراکز استان‌ها نمایشگاه مبلمان تشکیل می‌شود که اقدام به فروش مبلمان می‌کنند، اما بعد از اتمام این نمایشگاه‌ها و در زمان ارسال کالا به منازل با این موضوع مواجه می‌شویم که محل کسب و آدرس تولید کنند اشتباه است و کسی پاسخگوی خریداران نیست و در این رابطه طی چند ماهه گذشته پرونده‌های زیادی تشکیل شده است و برای برخورد با متخلفان دست ما خالی است، زیرا با افراد مجهول الهویه مواجه هستیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در حوزه اجرای احکام ۳۵۵ هزار و ۳۴۸ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی آمده است که میزان وصولی جریمه‌های نقدی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

رایگانی در رابطه با تشکیل پرونده تعزیراتی برای شرکت‌های لبنی بیان کرد: در حال حاضر برای ۳۰ شرکت لبنی پرونده در سازمان تعزیرات تشکیل شده است که ۵ پرونده در شعبه‌های تجدید نظر سازمان تعزیرات در حال رسیدگی است، یک پرونده به شعبه عالی تجدید نظر سازمان تعزیرات ارسال شده و ۲ پرونده با جریمه نقدی ۳۰۰ میلیارد ریال و ۱۱۷ هزار میلیارد ریال در مرحله اجرای احکام است.

وی گفت: حکم یک شرکت لبنی به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال نیز اجرا شده، برای ۲ شرکت رای بدوی صادر شده و برای ۳ شرکت عدم صلاحیت در سازمان تعزیرات خورده  و پرونده ۱۵ شرکت لبنی نیز در حال بررسی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با افزیش قیمت لبنیات و گوشت و مرغ گفت: متاسفانه در رابطه با قیمت لبنیات و گوشت و مرغ با اینکه روسای اتحادیه‌ها و وزیر جهاد کشاورزی بار‌ها اعلام کرده‌اند که قیمت‌ها باید کاهش پیدا کند، اما با عدم همکاری تولید کنندگان با دستگاه‌های حاکمیتی مواجه هستیم و قیمت‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه با افزایش قیمت‌ها نیز مواجه بودیم.

وی افزود: طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی باید قیمت مرغ بین ۹۸۰۰ تا ۱۰ هزار تومان باشد، اما تولید کنندگان خصوصی به کاهش قیمت‌ها اقدام نمی‌کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به قاچاق دام از استان‌های مرزی به خارج از کشور گفت: هر گونه بارگیری دام زنده به استان‌های مرزی قاچاق محسوب می‌شود مگر اینکه صاحب بار دارای مجوز باشد.

رایگانی بیان کرد: در خصوص قاچاق دام در استان‌های مرزی، از ابتدای سال ۶۱۳ پرونده به ارزش ۵۵ میلیارد تومان تشکیل شده است که برای ۴۳۹ مورد حکم محکومیت صادر و برای ۱۳۹ مورد حکم برائت صادر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ٢۵ پرونده احتکار تشکیل شده است که استان تهران با ٢٩٣ پرونده، آذربایجان شرقی ١٩٨ پرونده، خراسان رضوی با ١٣٣ پرونده، کرمانشاه ١۴٧ پرونده، اردبیل با ١٠٩ و کهگیلویه و بویراحمد با ١٠۶ پرونده بیشترین پرونده‌های احتکار را داشتند.

وی درباره فعالیت گشت‌های سیار تعزیرات گفت: در ٩ ماه ابتدای امسال، ٢٣ هزار و ٧۶٧ تیم گشت داشتیم که ٨٣ هزار و هفت مورد بازرسی صورت گرفته است و از این میزان، ٢٩ هزار و ٢٠ واحد دارای تخلف، ٣٢ هزار و ٢٧٩ واحد صنفی تخلفی مرتکب نشدند همچنین ٢١ هزار و ٧٠٩ واحد از تعزیرات بدون تشکیل پرونده فقط تذکر گرفتند.

رایگانی گفت: در این گشت‌ها ٣١ هزار و ٨٢٨ فقره پرونده تشکی و ۴١۵ هزار میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو باید طبق ضابطه صورت گیرد، افزود: در ٩ ماهه نخست امسال، ۴٩ هزار و ٩٢۶ پرونده به شعب تعزیرات ارجاع شده است که منجر به ٢ هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
رایگانی اضافه کرد: از میان پرونده‌های مربوط به خودرو، ١۶٢ پرونده قاچاق خودرو بود و بیشترین موضوع تخلف، گرانفروشی و اختفا به قصد گرانفروشی بوده است.

وی گفت: در نه ماهه نخست امسال ۶٠٧ درصد افزایش پرونده به تعزیرات را داشتیم که آمار بالایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعزیرات ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار