رشیدیان بر ضرورت استفاده از امکانات فضای مجازی برای مدیریت خرید سوغات زائران حج تأکید کرد.

ضرورت استفاده از امکانات فضای مجازی برای مدیریت خرید سوغات زائران حجبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: امروز حوزه حج و زیارت به عنوان یک سازمان خدماتی نیازمند نوآوری و تحول جدی در نحوه و نیز سبک و سیاق ارائه خدمات است.

وی افزود: توسعه شبکه‌های ارتباطی و ظرفیت‌های گسترده فناوری‌های نو برای تسهیل امور، کاهش هزینه‌ها، افزایش دقت و سرعت انجام امور، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مردم و بیش از همه تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمات رسان که از جمله حقوق شهروندی است، تبدیل به یک دغدغه عمومی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: عصر روز قبل در کنار دیدار‌ها و جلسات مختلف، نشستی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری داشتم که در این دیدار آنچه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و دانشی جوانان این مرز و بوم توصیف شد، بیانگر آن است که هوش و استعداد سرشار آنان حد و مرزی ندارد.

وی یادآور شد: علاقه وافر این نسل به دانایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خود فرصتی مغتنم برای بهره گیری از این دانش در حوزه‌های مختلف از جمله حج و زیارت است که با انبوه مخاطبان مردمی مواجه است. مردمی که باید بیش از هر جای دیگر تکریم و عزت شوند و خود را آماده زیارت کنند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: از این رو امروز بهره‌گیری از ظرفیت دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه حج و زیارت، تهیه و آماده‌سازی نرم افزار‌های مناسب برای دسترسی مردم به خدمات این سازمان و تسهیل امور در عین افزایش سرعت و دقت انجام کارها، اهمیت دارد.

وی ادامه داد: استفاده از امکان فضای مجازی برای ساماندهی حوزه سوغات که خود دغدغه‌ای جدی برای زائران است، به گونه‌ای است که برای اطلاع زائران و حجاج از وضعیت قیمت‌های اجناس در کشور مقصد و مقایسه آن با مشابه داخلی امکانی فراهم شود تا آنان بتوانند به جای صرف وقت در بازار‌ها با آرامش خاطر به زیارت و بهره‌گیری از معنویت این فضا‌ها برسند. امید است بتوان این تحول را با توان تخصصی و دانایی جوانان این آب و خاک محقق کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار