۵۰۰ روستای خراسان رضوی سال آینده با کمبود آب مواجه هستند/امسال پروژه پایاب سد دوستی مورد بهره برداری قرار گرفتسرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس گزارش شرکت آبفای روستایی، سال آینده برای تامین آب حدود ۵۰۰ روستای استان مشکل خواهیم داشت.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، وحید قربانی سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب خراسان رضوی گفت: براساس گزارش شرکت آبفای روستایی، سال آینده برای تامین آب حدود ۵۰۰ روستای استان مشکل خواهیم داشت که تلاش می‌شود با اولویت دادن به پروژه‌های زیرساختی تامین منابع آبی در این زمینه اقدام و مشکل کاهش یابد.

وی تصریح کرد: موضوعی که تامین آب در روستا‌ها را با چالش مواجه کرده تامین آب غیرشرب برخی از واحد‌ها و نیز تامین آب دام است که باید برنامه ریزی لازم دراین زمینه انجام شود و امید است با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همراهی و همکاری مردم در مدیریت منابع آبی چالش جدی نداشته باشیم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: باید تمهیدات ویژه‌ای در این حوزه اجرایی شود که دستگاه‌های مربوطه در این راستا برنامه ریزی‌هایی را انجام داده اند و استفاده منازل مسکونی از لوازم کاهنده مصرف، کاهش مصرف آب در فضای سبز، حفربرخی چاه‌های جدید، پرداختن به مشکلات خطوط انتقال آب و بهسازی چاه‌های موجود از مهمترین تمهیدات پیش بینی شده برای جبران کمبود آب سد دوستی در مشهد است.

قربانی افزود: امسال پروژه پایاب سددوستی مورد بهره برداری قرارگرفت که ۵/۲مترمکعب در ثانیه آب برای مشهد تامین کرد و تحصیل حریم‌های بالادست سد‌های ارداک و کارده نیز موجب افزایش کیفیت آب این دو سد شده است.

وی تصریح کرد: رویکرد‌های منصفانه نسبت به منابع آب و ارتقاء بهره وری از تمهیدات اصلی برای مدیریت منابع آب است، وزارت نیرو می‌تواند با کمک وزارت امورخارجه ظرفیت‌های مشترک در این حوزه با همسایگان را افزایش دهد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای پیش بینی کمبود آب در تعداد معدودی از شهر‌های استان مقرر شده شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای صدور حفرچاه در این شهر‌ها با شرکت آبفای استان همکاری کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

۵۰۰ روستای خراسان رضوی با کمبود آب مواجه می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.