استاندار تهران گفت: اگر در بخش مسکن تراکم زیاد است، باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم از یک مسکن مناسب برخوردار باشند.

توطئه جدید دشمن فشار‌های شدید اقتصادی است/ باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم از مسکن مناسب برخوردار باشندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گردهمایی "اقوام غرب استان تهران چالش‌ها و فرصت‌های مناطق مهاجرپذیر" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان‌های شهریار و قدس و ملارد، گفت: در آستانه چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستیم. انقلابی که به برکت اندیشه‌های امام (ره) و در تداوم با رهبری مقام معظم رهبری هستیم شرایطی را فراهم کرد که امروز در دنیا از یک امنیت و آرامشی برخوردار شویم.

استاندار تهران تاکید کرد: در طول این چهارسال ما هرسال شاهد توطئه‌هایی از سوی استکبار جهانی بودیم و در هر زمانی بعد از پیروزی انقلاب این توطئه‌ها را شاهد بودیم. با بهره‌گیری از نیرو‌های انقلابی و رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب توانستیم این توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کردیم و از این توطئه‌ها برای مقابله با توطئه‌های بعدی درس گرفتیم.

وی اظهار کرد: در شرایطی که امروز قرار داریم استکبار جهانی یکی توطئه بزرگتر را علیه ما تدارک دیده که آن توطئه فشار‌های شدید اقتصادی توام با جنگ روانی است.

استاندار تهران افزود: ما همیشه در مقابل توطئه‌های اقتصادی سربلند بیرون آمدیم چیزی که الان با آن مواجه هستیم چاشنی و مکمل توطئه‌ها با تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی برای بر هم زدن آسایش و آرامش کشور است.

بندپی تصریح کرد: در این مقطع ما به چند عامل نیازمند هستیم که در این آزمون هم سربلند بیرون بیاییم، اولین عامل وحدت و انسجام اجتماعی است. آن چیزی که می‌تواند ما را در درون یک نظام مقدس اجتماعی و انقلابی و اسلامی شرایطی را فراهم کند که آرامش و امنیت خودمان را در سایه این وحدت تحت رهبری مقام معظم رهبری و بهره گیری از قانون اساسی در کشور حاکم کنیم.

وی با اشاره به دومین فاکتور برای مقابله با توطئه‌های دشمن گفت: دومین فاکتور نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است یکی از کسانی که همیشه مشوق و همیار دولت بوده و در جای جای برنامه‌های کشور دقت نظر داشته، آقای لاریجانی بودند، ما بتوانیم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در درون زا بودن و برون گرا بودن اقتصاد مقاومتی و توازن منطقه‌ای و دانش بنیان کردن اقتصاد کشور بتوانیم راهکار‌های اساسی را تدارک ببینیم.

محسنی بندپی ادامه داد: ما یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با همکاری مجلس برای اشتغال فراگیر روستایی را تا صد و هفده هزار میلیارد تومان توانستیم در بودجه سال ۹۷ ببینیم، هدف از تبصره هجده، سه هزار میلیارد تومان برای صد و ۱۰ هزار شغل در استان تهران است و اگر از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم، می‌توانیم در این زمینه هم قدم‌های اساسی برداریم.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال است که می‌تواند کشور را به بالندگی، خودکفایی و رونق اقتصادی هدایت کند، گفت: ما باید به مهاجرپذیر بودن این سه شهرستان توجه کنیم، اما شاخص‌های توسعه‌ای این شهر‌ها نسبت به سایر نقاط کشور یک عقب ماندگی را دارد. این شاخص‌ها در مسکن و بهداشت و آموزش قدم‌های ما باید سرعت قابل قبولی بگیرد.

استاندار تهران اظهار کرد: ما شاهد نرخ با سوادی در این سه شهرستان با بیش از ۹۹ درصد هستیم و میانگین کشوری ۸۷، درصد هست و تراکم حضور دانش آموزان در کلاس‌های ابتدایی سه شهرستان ۳۴ دانش آموز در یک کلاس هست و میانگین کشوری ۲۴ است، لذا باید در ساخت مدارس سرعت قابل قبول تری را بدهیم. اگر تخت بیمارستانی در ملارد نداریم باید سرعت پروژه‌های نیمه تمام خود را بیشتر کنیم تا در سال ۹۸ یا در ابتدای سال ۹۹ به بهره برداری و ارائه خدمت به مردم برسد.

وی تاکید کرد: اگر در بخش مسکن تراکم زیاد است، باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم از یک مسکن مناسب برخوردار باشند، لذا همینجا قول می‌دهم در شورای برنامه ریزی سه، شهرستان و همچنین شهرستان‌های دیگر استان تهران حضور چند ساعته‌ای برای توسعه خدمات داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار