مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: پاکسازی زباله‌ها از داخل و حاشیه شهر‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، موسی کنعانپور ، مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل امروز در جلسه هماهنگی پاکسازی زباله ها و نخاله ها از جاده های بین راهی و شهرهای استان تصریح کرد: فرمانداری ها ، شهرداری ها و سازمان های محیط زیست وهلال احمر لازم است در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورده و با همکاری سایر دستگاه های مرتبط این پاکسازی را به صورت دائمی انجام دهند.

وی با بیان اینکه پاکسازی زباله ها به تنهایی در پاکیزه نگهداشتن فضای شهری و حاشیه شهر موثر نیست ، گفت: سازمان های مردم نهاد ، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در این خصوص اقدامات لازم را در خصوص فرهنگ سازی و پرهیز از تولید زباله به عمل آورند.

کنعانپور افزود: سالانه میلیون ها گردشگر وارد استان می شوند که وجود زباله ونخاله در داخل و حاشیه ها شهرها چهره زشتی را از استان در ذهن بیننده تجسم می کند.

وی ادامه داد : تمامی مردم و مسوولان باید در راستای پاکسازی و پرهیز از ریختن زباله در جاده ها و داخل شهرها تلاش کنند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: فرهنگ سازی برای استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی و جایگزینی کیسه های قابل بازیافت و پارچه ای از جمله اقداماتی است که می تواند در کاهش تولید زباله در استان موثر باشد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این جلسه فرهنگ سازی را مهم ترین اقدام در راستای کاهش تولید زباله و استفاده از کیسه های قابل بازیافت عنوان کرد.

شفیع شفیعی افزود: سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست در این زمینه اقدامات زیادی به عمل آورنده اند و فضاهای شهری و زیست محیطی بسیاری را پاکسازی کرده اند.

وی ادامه داد : پاکسازی فضاهای شهری و حاشیه شهرها از زباله و نخاله نمی تواند راهکار دائمی برای پاکی شهر باشد و باید کاهش تولید زباله فرهنگ سازی شده و نگرش مردم نسبت به پرهیز از تولید زباله تغییر یابد.

انتهای پیام/ع

پاکسازی زباله در رادبیل



 

برچسب ها: زباله ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.