حناچی‌ با اشاره به تغییر نام معابر به نام بزرگان‌ توسط شورای شهر، گفت: شورای شهر علاوه بر این باید زمینه معرفی ابعاد شخصیتی آنها را هم فراهم کند.

شورای شهر باید زمینه معرفی ابعاد شخصیتی‌ بزرگان‌ را فراهم کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی‌ شهردار تهران در مراسم رونمایی‌ از سردیس‌ قانعی‌راد جامعه‌‌شناس کشورمان گفت: وظیفه نظام مدیریت شهری این است که علاوه بر کارهای جاری به بخشی از ارزش‌های شهر هم توجه داشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به نام‌گذاری معابر توسط شورای شهر گفت: این وظیفه بر عهده شورای شهر است و باید زمینه معرفی ابعاد شخصیتی‌ چهره‌های بزرگ فراهم شود؛ چون این افراد بی دلیل در تاریخ معاصر ماندگار نمی‌مانند و ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها موجب ماندگاریشان‌ می‌شود.

حناچی‌ با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی قانعی‌راد اظهار کرد: علم جامعه‌شناسی این ویژگی‌ را دارد که بسیاری از بحران‌ها را قبل از وقوع پیش بینی و برای آن راه حل ارائه دهد و در این مسیر کسانی که با این علم آشنا باشند حقایق را می‌پذیرند؛ چنانچه تاریخ دوره معاصر نشان می‌دهد، بعد از تهیه «گزارشی‌ که هرگز شنیده‌ نشد» چه اتفاقی رخ داد.

وی افزود: از خصیصه‌های قانعی‌راد این بود که امکان گفت‌وگو را فراهم می‌کرد و در عین اینکه گاهی اوقات صراحت لهجه داشت ولی برای اصلاح جامعه این ریسک را می‌پذیرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه معمولاً دو طیف در دانشگاه حضور دارند، گفت: یک دسته کسانی هستند که صرفاً به مسائل آکادمیک‌ می‌پردازند و دسته دیگر کسانی هستند که می‌توانند با هدف اصلاح به امورات نگاه کنند که دسته دوم اثرشان‌ در جامعه بیشتر است.

حناچی با بیان اینکه صراحت لهجه در کنار شوخ‌ طبعی قانعی‌ راد سبب می‌شد که موضوعات سخت را به صورت قابل پذیرش مطرح کند، گفت: تلاش شهرداری تهران این خواهد بود که به موضوعاتی‌ از این قبیل به صورت جدی توجه کند.

وی با اشاره به کتاب مشارکت و مهاجرت که توسط قانعی راد نوشته شده بود، گفت: مهاجرت موضوعی است که همه ما از آن رنج می‌بریم و بخشی از سرمایه‌های کشور به وسیله مهاجرت خارج می‌شوند و قانعی راد در کتاب خود برای این مسئله راه حل ارائه داده بود.

شهردار تهران در ادامه به یکی دیگر از آثار قانعی راد در خصوص فروپاشی خانواده و تغییر الگوهای خانواده اشاره کرد و گفت: نگاه نقادانه‌ او همواره شرایط ماندگاری نامش‌ را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار