جانشین وزیر دفاع گفت: توسعه زنجیره تامین دفاعی موجب استقلال کشور، افزایش اشتغال و بی اثر سازی تحریم می شود.

توسعه زنجیره تامین دفاعی می‌تواند موجب استقلال کشور شودبه گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز دوشنبه دهم دی ماه در اولین همایش ملی زنجیره تامین دفاعی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد گفت: در آغاز دفاع مقدس ما صنعت دفاعی چشمگیری نداشتیم و با توجه به نیاز جبهه‌ها با دستور فرماندهان جنگ به دنبال مهندسی معکوس موشک تاو آمریکایی رفتیم تا بتوانیم در مقابل یگان زرهی ارتش عراق مقاومت کنیم.

وی افزود: در شرایط بسیار سخت به سوی ساخت نیازمندی‌های داخلی رفتیم و توانستیم بعد از ۱۲ سال موشکی مشابه تاو آمریکایی را تولید کنیم، حرکت تولید تجهیزات دفاعی در ابتدا براساس مهندسی معکوس بود، اما در دهه ۸۰ به این جمع بندی رسیدیم که خودمان باید تجهیزات را تولید کنیم.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه با ایجاد نظام فناوری باز در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بسیاری از هزینه‌ها کاهش یافته و سرمایه گذاری‌ها هدفمند شد، تصریح کرد: در این زمان با همکاری بخش صنعت کشور و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، شبکه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و صنعتی شکل گرفت و موجب رشد صنعت دفاعی کشور ما شد.

وی ادامه داد: استفاده از نخبگان، صنعت و دانشگاه در حوزه صنعت دفاعی در همه جهان صورت می‌گیرد مثلا برای ساخت موشک تاو در آمریکا ۲۸۰ شرکت همکاری داشتند پس چرا ما نباید از پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها و صنعت برای تقویت حوزه دفاعی استفاده کنیم. البته امروز خوشبختانه وزارت دفاع با ۴۸ دانشگاه همکاری دارد.

جانشین وزیر دفاع، زنجیره تامین دفاعی کشور را در ارتباط مستقیم با اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: توسعه زنجیره تامین دفاعی می‌تواند موجب استقلال کشور، افزایش اشتغال و بی اثر سازی تحریم شود.

وی تاکید کرد: ما هرگز آغاز کننده هیچ جنگی نبوده و نیستیم، اما اگر دشمنان چنین اشتباهی را انجام دهند با استفاده از تمام پتانسیل موجود در کشور آماده دفاع همه جانبه از کشور هستیم، به گونه‌ای که دشمن پشیمان شود.

سردار تقی زاده همچنین بر اهمیت استفاده از تمام پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها و صنعت برای ارتقای توان دفاعی کشور تاکید کرد و اذعان کرد: در وزارت دفاع ابتدا نیاز از نیروی مسلح دریافت می‌شود و پس از آن امکان سنجی انجام آن صورت می‌گیرد و برای تولید، تحویل صنایع می‌شود. البته قرار شد تا بسیاری از کار‌ها به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شود.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع با بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان همکاری دارد، افزود: با ورود صنایع دفاعی به کارخانجات، سطح علمی و اشتغال صنعت کشور هم ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۷
عکس ایشان سردار تقی زاده نیستند
آخرین اخبار