با ادامه نقض توافق آتش‌بس در الحدیده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، توافق صلح استکهلم نادیده گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به ادامه نقض توافق آتش‌بس در الحدیده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی گزارش داد این اقدامات به منزله نادیده گرفتن توافق صلح استکهلم است. نیروهای متجاوز سعودی در تلاش برای نفوذ به غرب منطقه حیس، به نقض توافق آتش‌بس در استان الحدیده ادامه می‌دهند.

در همین چارچوب، ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در مصاحبه اختصاصی با العالم گفت: نیروهای متجاوز با نقض آتش‌بس، در واقع با اجرای توافق استکهلم مقابله می‌کنند.

از سوی دیگر، سازمان ملل از تغییر آرایش نظامی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهر ساحلی الحدیده استقبال کرد.

گزارشگر این شبکه گزارش داد: یمنی‌ها هر روز در انتظار روزنه امیدی برای حل بحرانی هستند که باری بر دوش آنهاست، اما ادامه اقدامات مزدوران سعودی و نقض آتش بس، نشانه‌های حل بحران را از بین می‌برد. نیروهای متجاوز در استان الحدیده در حمله ناکام خود به منطقه الجاح الاسفل در منطقه التحیتا، با استفاده از تسلیحات سنگین و نیمه سنگین، بیش از 50 بار آتش‌بس را نقض کردند و حملات توپخانه‌ای مزدوران سعودی به شهادت شماری از یمنی ها منجر شد. این ائتلاف همچنین در استان‌های صعده، حجه و ذمار حملات هوایی انجام داد و نیروهای مشترک یمنی حملات مزدوران را در حجه خنثی کردند. از سوی دیگر، بیش از 125 کشته و مجروح شمار تلفات متجاوزان و مزدوران سعودی در چند جبهه بود.

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: سازمان ملل از تغییر آرایش نظامی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در شهر ساحلی الحدیده استقبال اما اعلام کرد برای تضمین هماهنگی این اقدام با توافق آتش بس، این کار باید به شکل مستقل انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار