رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی استان یزد گفت: دولت باید در راستای حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی تلاش کند.

مزیدی رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد یکی از اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع را مشارکت با ادارات  در زمینه‌های مختلف به دلیل گستردگی عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: باتوجه به عرصه‌های مختلفی که در منابع طبیعی وجود دارد، دولت باید از این منابع حفاظت و در جهت احیا، توسعه و بهره برداری تلاش کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته تا کنون بحث مشارکت در بخش‌های مختلف منابع طبیعی پیگیری شده و سعی شده برنامه‌های مختلف اعم از تشکیل جوامع محلی و تشکل‌ها در زمینه منابع طبیعی ، شکل گیری اتحادیه و همچنین صندوق‌های تخصصی در این راستا انجام شده است.

مزیدی بیان کرد: با ادارت از جمله فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی، محیط زیست، اداره کل زندان‌ها و دیگر ادارات انجام شده که می‌توانند به نوعی در مشارکت بخش‌های مختلف منابع طبیعی سهیم باشند برنامه ریزی‌هایی شده و برخی از این برنامه‌ها در استان و شهرستان‌ها در حال اجراست.

رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی استان یزد ادامه داد: حدود چند هزار هکتار از تعهدات اداره کل منابع طبیعی و بحث مشارکتی نیز در حال حاضر در منطقه شیطور بافق و بیش از هزار هکتار در سطح استان در حال اجراست.

مزیدی همچنین به طرح‌های مشارکتی اداره کل منابع طبیعی و آموزش و پرورش اشاره کرد که می‌توان با این طرح‌ها گامی موثر در راستای حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی برداریم.


انتهای پیام/ ا

اجرای طرح های مشارکتی منابع طبیعی در منطقه شیطور بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.