استقبال سرمایه گذاران خارجی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی/ اشتغال زایی، تولید ناخالص داخلی و دانش فنی زمینه‌ی افزایش تعامل با سرمایه گذاران خارجیمدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: چهار طرح صنعتی با سرمایه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار یورو از ناحیه سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اجرا شده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست شورای معاونین، با اشاره به اینکه این طرح برای ۸۵ نفر اشتغالزایی کرده است گفت: این تعداد طرح معادل ۶۰ درصد از کل طرح تولیدی بوده که توسط سرمایه گذاران خارجی، تا پایان آذر در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: وجود واحد‌های صنعتی صادرات گرا و نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه گذاران خارجی شده است.

مهدی زاده مقدم اظهار داشت: نقطه اهداف مناسبی میان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان خراسان رضوی وجود دارد که از آن برای تولید و اشتغالزایی مولد استفاده و از ظرفیت‌های به وجود آمده برای ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بهره گیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۵۶۹ واحد تولیدی معادل ۴۵ درصد از کل واحد‌های تولیدی استان در ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

وی اظهار داشت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی ۲۴ درصد از سرمایه گذاری بخش صنعت استان و ۳۹ درصد از اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به مشارکت بیش از ۴۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی طوس، کاویان، کلات، ماشین ابزار و خیام اشاره کرد و افزود: این چند شهرک بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند.

مهدی زاده مقدم تصریح کرد: سرمایه گذارانی از کشور‌های افغانستان، چین، ایتالیا، پاکستان، کره جنوبی، انگلستان و هلند در طرح‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی مشارکت کردند.

وی بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه گذاران افغانستان و چین اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاران این کشور‌ها در ۳۰ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مشارکت داشته اند.

انتهای پیام//آ. ف

 

حضور فعال بیش از ۴۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.