فرمانده انتظامی مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، پنج نفر در تصادفات درون شهری این شهرستان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ رضا ظهیریان فرمانده انتظامی مهاباد گفت: با وجود افزایش شمار فوتی ها، در بحث تصادفات جرحی و خسارتی درون شهری به ترتیب شاهد کاهش هشت و ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. 

وی با بیان اینکه مقابله با سرقت از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است، اضافه کرد: سرقت‌های خشن مهاباد در ۲ سال اخیر روند منفی داشته به طوری که این جرم در این شهرستان صفر شده است.

وی بیان کرد: امسال با تلاش ماموران آگاهی انتظامی مهاباد یک نفر سارق حرفه‌ای منزل که به ۶۵ فقره سرقت از منازل مسکونی با اموالی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرده، دستگیر شده است.

سرهنگ ظهیریان همچنین از کاهش ۱۹ درصدی سرقت منزل و افزایش ۹۵ درصدی کشفیات سرقت منزل در سال جاری خبر داد و گفت: سرقت از بانک‌ها و صرافی ها، سرقت احشام و اتومبیل به ترتیب با کاهش ۱۰۰، ۶۸ و ۲۰ درصدی همراه است.

وی یادآوری کرد: امسال به علت غفلت و رعایت نکردن اصول ایمنی حفاظت از موتورسیکلت، ۲۹ درصد سرقت این وسیله نقلیه در مهاباد افزایش یافته است.

سرهنگ ظهیریان در خصوص عملکرد این انتظامی در مبارزه با مواد مخدر هم گفت: امسال تعداد دستگیرشدگان مواد مخدر ۲۹ درصد افزایش یافته و چهار شبکه تولید و توزیع انواع مواد مخدر نیز شناسایی و منهدم شده است.

وی افزود: کشفیات مواد مخدر در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش یافته و دستگیری معتادان متجاهر نیز با ۵۲ درصد افزایش همراه است.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه این شهرستان عاری از اراذل و اوباش است، اضافه کرد: در سال جاری یک درصد نزاع و درگیری در سطح شهرستان افزایش یافته است.
سرهنگ ظهیریان همچنین از کاهش ۲۵ درصدی قتل در مهاباد خبر داد و ادامه داد: وقوع جرایم شرارت نیز ۸۳ درصد در مهاباد کاهش یافته است.

سرهنگ ظهیریان افزود: کلاهبرداری اینترنتی نیز در این مدت ۲.۵ برابر افزایش یافته است که با تلاش ماموران پلیس فتا اغلب آن‌ها کشف و تحویل مراجع قضایی شده اند.

فرمانده انتظامی مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ و یا سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ج

کاهش تصادفات درون شهری در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.