استنلی مک کریستال درباره تاثیر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه گفت: تا نبینیم که اوضاع چگونه پیش می‌رود، نمی‌توانیم بگوییم که تاثیر آن چیست.

اظهار نظر درباره تاثیر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه زود استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استنلی مک کریستال، ژنرال بازنشسته آمریکایی و فرمانده سابق عملیات‌های ویژه مشترک پنتاگون در عراق در گفتگو با شبکه سی بی اس درباره تاثیر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه گفت: تا نبینیم که اوضاع چگونه پیش می‌رود، نمی‌توانیم بگوییم که تاثیر آن چیست. ما منطقه پرهیاهویی داریم که حضور روسیه را با خود دارد. روسیه که حدود سی سال بود بعد از جنگ ۱۹۷۳ (از منطقه) خارج شده بود، اکنون بازگشته است و این بازگشت به شیوه‌ای تاثیرگذار بوده است.

او مدعی شد: ایران الان نفوذ خود را در سراسر منطقه افزایش داده است. اگر نفوذ آمریکایی‌ها را از آن حذف کنیم، احتمالا بی ثباتی (!) بیشتری را شاهد خواهیم بود و البته برای آمریکا بسیار سخت خواهد بود تا حوادث را به هر مسیری به پیش ببرد. یک بحثی وجود دارد که می‌گوید ما فقط افراد خود را به خانه باز می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم منطقه خودش را اداره کند. چنین چیزی در پنجاه یا شصت سال گذشته به خوبی انجام نشده است.

او گفت: من معتقد نیستم که داعش شکست خورده است. من فکر می‌کنم داعش بیشتر یک عقیده است تا ترکیب تعدادی از نیروها، زیرا اطلاعات زیادی می‌گوید که جنگجویان داعشی بیشتری در جهان به نسبت چند سال پیش وجود دارند. این به معنای آن نیست که ما عملکرد خوبی علیه داعش در عراق یا سوریه نداشتیم بلکه داعش یک عقیده است و تا زمانی که زمینه پرورش و ریشه رفتن افراد به سمت یک گروه افراطی مانند داعش وجود داشته باشد، چنین گروهی می‌تواند بار دیگر شعله ور شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار