مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از آغاز کار پوشش عایقی ۱۵ پست برق این شرکت با هدف پایداری شبکه برق منطقه در شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به وقوع بحران خاموشی بهمن سال ۹۵ که به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار گسترده و همزمانی آن با رطوبت و بارش اندک باران، در شبکه برق استان گفت: به همین دلیل تصمیم به انجام پوشش عایقی (RTV) پست‌های برق برای جلوگیری از تکرار این حادثه اتخاذ شد.

وی اذعان داشت: پوشش عایقی و جایگزین کردن مقره‌های سلیکون رابر به جای مقره‌های چینی کمک می‌کند تا در شرایط نامساعد جوی و آلودگی صنعتی جریان خزشی و شکست عایقی در سطح مقره‌ها اتفاق نیفتد و شبکه برق همانند سال ۹۵ دچار خاموشی نشود.

دشت بزرگ پوشش عایقی کردن پست‌ها را براساس مرحله زمان بندی در ۳ مرحله عنوان و اظهار کرد: براساس اولویت بندی و حساس بودن پست‌ها در مرحله اول، ۱۲ پست پوشش عایقی شد و اکنون مرحله دوم پوشش عایقی ۱۵ پست آغاز شده و در مرحله سوم در ۱۴ پست دیگر نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در ادامه افزود: این ۱۵ پست در اهواز، ماهشهر، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد که در معرض آلودگی شدید صنعتی و گرد و غبار قرار دارند انجام می‌شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: پیش از شروع تحریم‌ها با یک اقدام مناسب منابع مالی پروژه تامین و مواد مورد نیاز پوشش عایقی خریداری و وارد کشور شد.

محمود دشت بزرگ تصریح کرد: قرارداد اجرای پوشش عایقی این پست‌ها ۶ ماهه بوده و پیش از شروع پیک ۹۸ به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/گ

برق در خوزستان پایدار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.