مواد اولیه و کالا‌های مورد نیاز کارخانه‌ها با مصوبه دولت بدون ثبت سفارش به مناطق ارسال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی بانک  دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از واحد‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: این مصوبه برای رونق تولید و رفع موانع موجود انجام شده است و از این پس صنعتگران و واحد‌های تولیدی نگران ثبت سفارش مواد اولیه و قطعات یدکی نباشند.

وی با بیان اینکه فعالان واحد‌های صنعتی نیاز به تامین ارز دارند هم افزود: سامانه‌ای به منظور سرعت بخشیدن به ثبت سفارش ارز در مناطق آزاد راه اندازی شد که با هماهنگی و همکاری‌های صورت گرفته برای واحد‌های تولیدی مناطق ویژه اقتصادی، تامین ارز مورد نیاز امکان پذیر شده است.

مشاور رئیس جمهور همچنین در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هم شرکت کرد.

مرتضی بانک در این نشست نیز به پیگیری حذف سه درصد عوارض شهرداری از واحد‌های تولید در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آن دسته از واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد که مواد اولیه کارخانه شان از خارج از کشور تامین می‌شد با ابلاغیه جدید گمرک می‌توانند بدون محدودیت صادرات انجام دهند.

سرپرست استانداری فارس هم در این نشست از راه اندازی ٦٠ واحد جدید در منطقه ویزه اقتصادی خبر داد.

رحمانی گفت: اکنون ٥٣ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی فعال هستند که بیش از ٣ هزار اشتغال ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: ١٠ واحد تولیدی تا پایان امسال و در کل ٦٠ واحد تولیدی جدید در این منطقه راه اندازی می‌شود و مجموع اشتغال به ٦ هزار نفر می‌رسد.
انتهای پیام/م

بازدید مشاور رئیس جمهور از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار