با حمایت انجمن پیشگیری سرطان نسترن بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور افتتاح شد.

بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، متولی زاده رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره برداری از این پروژه اظهار کرد: دانش میکروفلوئیدی، به عنوان دانشی استراتژیک و کلیدی در دنیا شناخته می‌شود که دارای پتانسیل همکاری گسترده با رشته‌های مختلف پزشکی، دارویی، علوم پایه و مهندسی با کاربرد‌های تشخیص بیماری، آنالیز و تست‌های دارویی، مدلسازی و ارزیابی بیماری‌ها در خارج از بدن انسان و سنتز حامل‌های دارویی می‌باشد.
 
آزمایشگاه میکروفلوئیدی در مدت حدود ۹ ماه با جذب حمایت مادی و معنوی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد خیریه نسترن و نیز استقبال و حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت بهداشت و با مدیریت و پیگیری دکتر علی موسوی شایق (عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ارتوپدی) راه اندازی شد.
 
فعالیت‌های فعلی این آزمایشگاه در حال حاضر بر موضوعاتی از قبیل: طراحی و ساخت انواع عملگر‌های میکروفلوئیدیکی، طراحی کیت‌های آنالیز دارویی، ساخت بایوسنسور‌ها جهت تشخیص زودهنگام سرطان و نیز جداسازی سلول‌های مختلف از خون محیطی و مایعات بدن متمرکز شده است.
 
آزمایشگاه جامع تحقیقات با دارا بودن دستگاه‌های آزمایشگاهی LC/MS-MS، AFM، DLS، NMR، FE-SEM، Small animal Imaging، در حال حاضر در حال خدمت رسانی به اعضای هیات علمی دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور است.
 
روزانه در این مجموعه تعداد زیادی نمونه آزمایشگاهی به صورت حضوری و غیرحضوری پذیرش و پاسخ آزمون‌ها در اسرع وقت به متقاضیان ارسال می‌شود.
 

انتهای پیام// د. ف
 
 

پذیرش روزانه  تعداد زیادی نمونه آزمایشگاهی در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.