هیئت کارشناسی باستان‌شناسی حداکثر تا پایان هفته جاری در مکان گودبرداری‌های شهرداری در شهر شوش مستقر می‌شوند.

سید حکمت الله موسوی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، در خصوص آخرین اقدامات میراث فرهنگی در قبال گودبرداری‌های شبانه در شهر باستانی شوش به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همانطور که در جریان گودبرداری و حفر شبانه تونل در شهر شوش هستید، تقریباً در ساعت ۸ یا ۹ شب روز جمعه پرسنل شهرداری با بیل مکانیکی، لودر و ۳ کامیون اقدام به گودبرداری و حفر تونل در محوطه شهر تاریخی شوش کردند و مسئولان مربوط نیز بلافاصله در تاریکی شب و با وجود بارندگی شدید در محل حضور پیدا کردند؛ اما به رغم تماس با سیستم مدیریت شهری و سیستم انتظامی و قضایی کار متوقف نشد و در نهایت با تلاش حسین‌زاده معاون استاندار خوزستان و شریعتی استاندار خوزستان، پروژه در حدود ساعت ۳ بامداد روز جمعه متوقف شد.

وی افزود: پیرو این قضیه مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی به موضوع ورود کردند و حتی رئیس سازمان نیز واکنش نشان دادند و طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان را به محل اعزام کردند. بازدید ناقصی از محل صورت گرفت و متعاقب آن همان شب جلسات هماهنگی برگزار شد. در نهایت در صبح روز شنبه نشستی را در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار کردیم و قرار شد هیئتی کاملاً کارشناس و آشنا به باستان‌شناسی در محوطه‌ای که گودبرداری‌ها در آنجا اتفاق افتاده بود، حاضر شوند و گزارش‌های کارشناسی ارائه و تصمیم نهایی گرفته شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اظهار کرد: این هیئت دیروز کار کارشناسی خود را انجام دادند و شب برگشتند. دستور اکید رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که هیئت کارشناسی در سریع‌ترین زمان ممکن کار خود را شروع کند و احتمالا هیئت حداکثر تا پایان این هفته در مکان گودبرداری‌ها مستقر می‌شوند و کار خود را آغاز می‌کنند. نتایج کار هیئت قطعاً نحوه برخورد با ادامه کار احداث پل یا توقف آن را مشخص می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار