به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست هم اندیشی و هم افزائی با نمایندگان اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی (FCP ) با اعلام اینکه این شرکت نقطه اشتراک و اتصال اپراتورها است و بنابراین وجود این شرکت فرصتی است که هزینههای زیرساختی اپراتورها به شدت تقلیل یابد، اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت شرکتی حاکمیتی و دولتی است و به رغم کاهش چندین مرحلهای تعرفه خدمات، باید درآمد و هزینه های آن نیز با هم تناسب داشته باشد.
عباسی با توجه به اقدامات موثری که در حیطه فعالیت های شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شده است افزود : رویکرد این شرکت مبتنی بر خرده فروشی نیست و هیچ برنامه ای برای فروش خدمات به صورت خرد به مشتریان ندارد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به افزایش حدود 3 برابری ظرفیت شبکه IP گفت : نقاط حضور شبکه IP کشور از 90 به 105 افزایش داشته است و هم چنین در حدود 250 نقطه از کشور نیز شبکه انتقال وجود دارد و فیبر شبکه زیرساخت هم بیش از 350 شهر و تعداد زیادی روستا را تحت پوشش قرار داده است .
عباسی شاهکوه هم چنین خاطر نشان ساخت : شبکه ارتباطی کشور در 5 سال اخیر توسعه خوبی پیدا کرده و خوشبختانه پایداری مطلوبی دارد به نحوی که هموطنان هر زمان و مکانی می توانند دسترسی ارتباطی مناسبی داشته باشند. وی با اشاره به آزادسازی و رفع انحصار از مكالمه بین الملل گفت : سیاست های خوبی برای آزاد سازی ترافیک بین الملل اتخاذ شده که به زودی پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات اقدامات اجرائی آن انجام خواهد شد .
در این نشست مدیران اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی (FCP ) حاضر در جلسه ضمن تبیین دیدگاهها؛ مشکلات خود را مطرح و پاسخ های خود را از عباسی شاهکوه مدیر عامل شرکت و معاونین مربوطه دریافت کردند . مازیارکشاورز عضو هیات مدیره به همراه معاونين مدير عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ، مجیدصدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار و مدیران و نمایندگان شرکت های پارس آنلاین ، آسیاتک ، صبا نت ، فناپ تلکام ، ایرانسل ، های وب ، شاتل ومبین نت از جمله حاضرين در اين نشست بودند.
بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه که به منظور شنیدن مسائل و نقطه نظرات اپراتورها و خدمات دهندگان ارتباطی تشکیل شده بود نمایندگان اپراتورهای حاضر در جلسه به بیان دغدغه های خود پرداختند. در پایان اپراتورها در مورد مسائلی همچون واگذاری مکالمات بین الملل، سرویس هم مکانی ، فضاهای ایستگاه های زیرساخت ، فیبر تاریک، شبکه سوئیچ زیرساخت و سرویس NIN توضیحاتی ارائه دادند و نهایتا تاکید کردند که کیفیت شبکه و نحوه تعامل با مشتریان در شرکت ارتباطات زیرساخت بسیار بهتر شده است.
انتهای پیام/