عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حماسه نهم دی‌ماه، نشان دهنده اوج بصیرت و آگاهی مردم بود.

حماسه ۹ دی‌ماه نشانگر اوج بصیرت مردم بودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «بصیرت عاشورایی» که به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان ویژه خادمیاران خواهر در امامزاده محمد برگزار شد، به افتخار آفرینی مردم در حماسه باشکوه ۹ دی ماه اشاره کرد و افزود: مردم بصیر و انقلابی در حماسه نهم دی ماه نشان دادند که کوچک‌ترین تعارض با ارزش‌های نظام مقدس و انقلاب اسلامی را با شدیدترین برخورد‌ها پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی با بصیرت و تحت امر ولایت فقیه است، تصریح کرد: حماسه نهم دی ماه نشان داد که نظام ولایی برآمده از انقلاب اسلامی، تنها نظامی است که توانایی ایستادگی در برابر زورگویی‌های آمریکا و هم پیمانانش را دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه به تبیین اهداف سند ۲۰۳۰ و برخی واقعیت‌های پشت پرده این سند پرداخت و گفت: اهداف این سند در ظاهر بسیار عالی است و هر فردی که آن را مورد مطالعه قرار می‌دهد، تأیید می‌کند، اما آنچه که طبق اسناد و مدارک از بند بند این اهداف برداشت می‌شود، تأمین اهداف غرب و براندازی سیستم آموزشی و بهداشتی و همچنین تغییر فرهنگی جوامع خاورمیانه به ویژه کشور ایران است.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از ادعا‌های مقامات دولتی مبنی بر آنکه سند ۲۰۳۰ الزام‌آور نیست، خاطرنشان کرد: اتفاقاً اسناد دیگر همچون سند توسعه پایدار، بیانیه اینچئون کره جنوبی در سال ۲۰۱۵، سند چارچوب اقدام برای آموزش ۲۰۳۰ (پاریس ۲۰۱۵) و سند ملی آموزش ۲۰۳۰ (پیشنهادی کمیسیون ملی یونسکو در ایران) همگی تعهدآور بودن این سند را اثبات می‌کند.

خزعلی اظهار داشت: راهکار رهایی از اجرای سند ۲۰۳۰ استناد به اصل‌های ۱۲۵،۷۷، ۱۵۳ و ۱۳۸ قانون اساسی است که با فرامین سند مذکور مغایرت و تناقض دارد.

در ادامه این نشست دکتر سیدحسین صابری؛ سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمان با اشاره به حماسه عظیم ۹ دی گفت: خادم باید بصیر، هوشیار، آگاه به مسائل سیاسی روز کشور باشد.

وی افزود: فتنه ۸۸ با تدبیر و بصیرت هوشمندانه عموم مردم به خلق حماسه ۹ دی ختم شد که نقش بی‌بدیل زنان بصیر در این حماسه قابل‌تحسین است.

صابری یادآور شد: نقش زنان در ایام فتنه ۸۸ در روشنگری و تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای بصیرت افزایی مردم پررنگ بود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص نقش بصیرت در از بین بردن فتنه تصریح کرد: وقتی فتنه رخ می‌دهد، فضا غبارآلود و تشخیص حق از باطل مشکل می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی و آگاهی بانوان، افزود: اگر بانوان بتوانند بصیرت لازم را حفظ کنند و هوشمندی بالایی داشته باشند، مطمئناً دشمنان انقلاب فرصت استفاده از آن‌ها را به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم سیاسی خود نخواهند یافت.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

 

فتنه 88 را تدبیر و بصیرت مردم تمام کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.