مازاد تراز تجارت خارجی کشور تا پایان آذر ماه سال‌جاری به ۷۳۸ میلیون دلار رسید.

مازاد تراز تجارت خارجی به ۷۳۸ میلیون دلار رسیدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ صادرات غیرنفتی ایران در ۹ ماهه سال‌ جاری از مرز ۳۳ میلیارد دلار گذشت و به ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید.

براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه سال‌جاری، در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار می‌شود.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که تا پایان آذر ماه سال‌جاری صادرات ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۴۰ درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است.از سوی دیگر در همین مدت، میزان واردات قطعی کالا به ایران ۲۳ میلیون و ۸۷۱ هزار تن و به ارزش ۳۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار بوده است. برهمین اساس، مازاد تراز تجارت خارجی ۷۳۸ میلیون دلار شد.
واردات ایران در این مدت نسبت به ۹ ماهه سال گذشته، ۱۳.۲۷ درصد از نظر وزن و ۱۵.۹۰ درصد از حیث ارزش دلاری کاهش داشته است؛ بنابراین گزارش؛ روند ترخیص کالا‌های وارداتی به صورت لحظه‌ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می‌شود و کالا‌هایی که مجوز ثبت سفارش و دیگر مجوز‌های قانونی را دارند و ارز این کالا‌ها تامین و تخصیص داده شده است در کمتر از سه روز از گمرکات ترخیص می‌شوند.

 
مازاد تراز تجارت خارجی به ۷۳۸ میلیون دلار رسید
انتهای پیام/

 افزایش ۵.۴۰ درصدی صادرات غیر نفتی

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار