رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران از پیش‌بینی بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی کسری بودجه برای سال ۹۸ خبر داد.

پیش‌بینی بیش از 5 هزار میلیارد تومانی کسری بودجه برای سال 98به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۹ دی ماه) برگزار شد، با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری‌های کل کشور و شهرداری تهران از سوی رئیس جمهور به مجلس ارائه شده است، اظهار کرد: ارائه این بودجه به مجلس، برای مدیریت‌های شهری چالش ایجاد کرده است، زیرا در سال ۹۷ بودجه شهری ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که ۷۷ درصد آن نقد و ۲۳ درصد آن غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه کسری بودجه برای سال ۹۷، مبلغ ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، افزود: کسری بودجه در سال ۹۸ با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و ساخت‌وسازها، ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: بودجه شهرداری و هزینه‌های آن در سال ۹۸، بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که در حالت خوشبینانه این میزان ۱۷ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

فراهانی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ کل سهم عوارض ارزش افزوده مستقیما در اختیار سازمان شهرداری قرار می‌گرفت، تصریح کرد: دولت در سال ۹۸ این بودجه را در اختیار شورای برنامه‌ریزی قرار می‌دهد تا آن را بین شهرداری و فرمانداری‌ها تقسیم کند.

وی افزود: دولت با قرار دادن کل سهم عوارض ارزش افزوده در اختیار سازمان برنامه ریزی، به دنبال دولتی کردن شهرداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار