نماینده، ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن اذعان کرده که ۴۰ سال در برابر ایران اسلامی شکست خورده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید جلیلی صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در حسینیه ثارالله خرم آباد با بیان اینکه توفیق یافتم در این شهر حماسی و در جمع شما حضور پیدا کنیم، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم به ما یادآوری شده این است که در پی هر حرکت الهی و مبتنی بر حق شیاطین بیکار نمی‌نشیند.

وی با تاکید بر اینکه پیامبران بزرگ الهی هم هرگاه حرکتی را شروع می‌کردند شیاطین بیکار نمی‌نشستند و از همه توان خود برای مقابله با حرکت استفاده می‌کردند، افزود: از سوی پیامبران الهی حرکت‌های بزرگی شروع می‌شد و در مقابل هم شیاطین و مستکبران حرکت می‌کردند.

کسانی که اهداف باطلی دارند نمی‌توانند حرکت انقلاب را قبول کنند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست، گفت: ایران اسلامی وقتی حرکت بزرگی را شروع می‌کند و می‌خواهد حق طلبی را در دنیا صدا بزند، طبیعی است، کسانی که اهداف باطلی دارند نمی‌توانند چنین حرکتی را قبول کنند و مقابل آن می‌ایستند.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمنان هرآنچه از دست شان برآید انجام می‌دهند و در این ۴۰ سال انقلاب هم این را زیاد دیده ایم، افزود: دشمنان ما خودشان هم بیان می‌کنند که هرآنچه داشته اند به کار گرفته اند.

دشمنان با همه حرکت و توانمندی که به کار گرفتند خود بیان می‌کنند که موفق نشده اند

وی با بیان اینکه این‌ها تا جایی که توانستند از رژیم طاغوت، مخالفین انقلاب، صدام و ... حمایت کردند و فشار‌های مختلفی را بر کشور تحمیل کردند و این اظهارات و اعترافات خود آن‌ها است، بیان داشت: آن‌ها با همه این حرکت و توانمندی که به کار گرفتند بیان می‌کنند که موفق نشده اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نتیجه انقلاب اسلامی ایران این شده که امروز بعد از ۴۰ سال آمریکا و ایادی آن باید از منطقه هم خارج شوند، گفت: امروز می‌گویند بیش از ۶ هزار میلیارد دلار تنها در عراق هزینه کردیم و نتیجه آن این شده که رئیس رژیم آمریکا باید شبانه و مخفیانه وارد کشور شود و کسی از او استقبال نکند و بعد از چند ساعت هم کشور را ترک کند و این وضعیت و اعترافی است که خود آن‌ها بیان می‌کنند.

اراده ایران بر اراده دشمن در صحنه‌های مختلف پیروز شده است

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن خود می‌گوید که اراده ایران بر اراده او در صحنه‌های مختلف پیروز شده است؛ دشمن از موفقیت‌های ایران دلخور است، می‌بیند هرآنچه که داشته به کار گرفته و موفق نشده است، افزود: اولین گزینه دشمن نظامی بود و ۸ سال سخت‌ترین جنگ را تحمیل کرد و نتیجه نگرفت، تحریم‌های فلج کننده را به کار گرفت.

وی با بیان اینکه اگر دشمن ناموفق می‌شود بازهم صحنه را رها نمی‌کند، این بار در اصل مبارزه ما شک ایجاد می‌کند، القا می‌کند که چرا ما باید بگوییم مرگ بر آمریکا، چرا مقاومت کنیم؟ می‌شود مصالحه هم کرد، تصریح کرد: آنچه دشمنان در مرحله آخر به کار می‌گیرند تزویر است. شما پشت خیمه دشمن می‌رسید و موفقیت‌ها را به دست می‌آورید و او یک دفعه در درون جبهه شما ایجاد شک می‌کند.

اینطور نیست که فکر کنیم اگر سازشی شود و همراهی کنید دشمن هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه اینطور نیست که فکر کنیم اگر سازشی شود و همراهی کنید دشمن هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، افزود: کسانی که می‌گویند با مصالحه می‌شود کار را انجام داد، در همین دوران دیدید در موضوع هسته‌ای ۱۰ هزار کیلو مواد هسته‌ای از کشور خارج شد، سانتریفیوژ‌ها را ۱۳ هزارتا کم کردند، در راکتور اراک بتن ریختند و ۱۰۰ حق هسته‌ای را بیان کردند که باید از آن‌ها با درجات مختلف انصراف داشته باشید.

جلیلی ادامه داد: آن‌ها بیان می‌کنند که ایران همه تعهدات را انجام داده است، کسی نیست بگوید ایران کم کاری کرد، نتیجه چه شد؟ آمریکا کلا از برجام خارج شد و گفت: تعهدی نخواهد داشت. این رفتاری است که آمریکا دارد.

برای آمریکا این ارزشمند است که ملتی را از حق خود منصرف کند

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها که در برجام ماندند چه کردند؟ آن‌ها می‌گویند بله آمریکا خارج شد، اما ایران باید کماکان تعهدات را انجام بدهد، امروز که بیش از هفت ماه گذشته است هنوز حاضر نیستند بگویند اقدام آمریکا نقض برجام است و ما او را محکوم می‌کنیم؛ تنها می‌گویند اظهار تاسف عمیق می‌کنیم، گفت: کسانی که نسخه می‌پیچند که مبارزه برای چه بگویند چه جایگزینی دارند؟ بگویند هزینه‌های اینطور سازشی بیشتر است یا هزینه‌های ایستادن و مقاومت کردن. برای آمریکا این ارزشمند است که ملتی را از حق خود منصرف کند، از ارزش‌های خود منصرف کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غبارآلود کردن فضا فتنه است، تردیدی ایجاد می‌کند که شما می‌گوید نمی‌دانیم چه درست است. تصریح کرد: غبار‌ها که بنشیند حقایق نیز مشخص می‌شود، اگر ۹ دی اهمیت دارد به همین دلیل است.

غبارآلود کردن توانمندی‌های مادی و معنوی ملت یعنی فتنه

جلیلی با تاکید بر اینکه غبارآلود کردن توانمندی‌های مادی و معنوی ملت یعنی فتنه، اینکه نگذارد شما بفهمید چه توانمندی دارید و چه موفقیت‌هایی برای شما حاصل می‌شود، بلکه دچار تردید شوید، افزود: ملتی که این همه موفقیت دارد بگوید آبگوشت بز باش هم نمی‌توانید درست کنید، که گفتند هم، اینکه می‌گویند برویم مدیر از خارج بیاوریم، اینکه بگوییم برویم از فلان کشور یاد بگیریم چگونه کنش گری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فتنه این است که دشمنان به توانایی ما اعتراف کنند و ما از داخل ملت را دچار تردید کنیم، اظهار داشت: در تاریخ کشور افرادی درخشیدند برای این بود که در بزنگاه‌ها می‌دانستند در چه موقعی چگونه عمل کنند، هوشیاری این است. اهمیت ۹ دی در این بود که کسانی می‌خواستند نقطه موفقیت کشور را غبار آلود کنند و مردم این اجازه را ندادند؛ شبهه و فتنه این است که شما پنجه بکشید به روی چهره پر افتخار نظام و انقلاب.

دشمن می‌خواهد بسیاری از موفقیت‌های ما دیده نشود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ دیدیم کسانی از دولت‌های استکباری که از ملت ایران تودهنی خورده بودند چه اشک تمساحی می‌ریختند برای دموکراسی و امروز می‌بینید که یک مخالف خود را با اره تکه تکه می‌کنند، مگر شما همان‌هایی نبودید که اشک تمساح می‌ریختید برای حقوق بشر و دموکراسی، تصریح کرد: امروز آنچه بسیار اهمیت دارد این است که جلوتر از زمان باشیم و بدانیم دشمن روی چه نقاطی متمرکز می‌شود و روی آن تمرکز کنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه بصیرت یعنی اقدام صحیح در زمان خودش، لازمه اش این است که صحنه را خوب تشخیص بدهیم و دوست و دشمن را بشناسیم، افزود: موفقیت‌های خود را به صحنه آوریم؛ دشمن می‌خواهد بسیاری از موفقیت‌ها دیده نشود، درست است انقلاب قرار نبود به حداقل‌ها رضایت دهد، تمام تفاوت نگاه انقلابی با غیرانقلابی این است که به قله‌ها نگاه می‌کند؛ دشمن میخواهد کیلومتر انقلاب را صفر کند و بگوید اصلا موفقیتی نبوده است. دشمن می‌خواهد نقاط قوت دیده نشود.

دشمن میخواهد کیلومتر انقلاب را صفر کند و بگوید اصلا موفقیتی نبوده است

وی با اشاره به اینکه روند کشور باید روز به روز به سمت قله پیش برود، نباید نیروی انقلابی متوقف شود، اگر کار خوبی می‌شود همه باید بروند کمک کنند تا موفق‌تر جلو برود، همچنان که اگر جایی کار غلطی صورت می‌گیرد در چارچوب قانون و تقوا آن کار را تصحیح کند و متذکر شود، ادامه داد: اینکه بگوییم منتظریم فلان دوره عوض شود درست نیست، کشتی انقلاب یک روز هم نباید معطل بماند؛ ممکن است افرادی بیایند و بروند، همه ما باید کمک کنیم کشتی انقلاب روز به روز با سرعت بیشتر حرکت کند.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: 9 دی ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.