فرنگی‌کار مطرح و افتخار آفرین استان قم موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکار‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران شد.

افتخار آفرینی فرنگی‌کار قمی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،کشتی‌گیری که بعد از سال ۲۰۱۴ دیگر رنگ دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران را ندیده بود،در مسابقات انتخابی سال ۱۳۹۷ تیم ملی آنقدر پرقدرت ظاهر شد تا بار دیگر نظر کادر فنی را برای بازگشت به ترکیب اصلی این تیم جلب کند.

علیزاده پورنیا که در سال ۲۰۱۴ به دلیل مصدومیت نتوانست در مسابقات جهانی مدال بگیرد و همان سال شانس حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی را از دست داد، در وزن ۸۲ کیلوگرم پیکار‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران به میدان رفت و قهرمان شد.

این کشتی‌گیر هادی علیزاده پورنیا دارنده دو مدال طلا و نقره پیکار‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، سه مدال جام جهانی کشتی فرنگی و چندین مدال میادین داخلی و بین‌المللی دیگر است که بعد از عضویت تیم ملی ایران در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ بار دیگر جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورد.

مسابقات وزن ۸۲ کیلوگرم انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشتی فرنگی در حالی به پایان رسید که هادی علیزاده‌پورنیا در دیدار نهایی به مصاف جمال اسماعیلی از تهران رفت و با کسب برتری در این مبارزه به مقام قهرمانی دست یافت، همچنین در این وزن عباس مهدی‌زاده از اصفهان و مهرداد بهرامی از توابع تهران مشترکا سوم شدند.

از سوی دیگر بازگشت محمد بنا مربی مطرح و سرشناس کشتی فرنگی ایران و جهان به راس کادر فنی تیم ملی که علاقه خاصی به هادی علیزاده‌پورنیا دارد، موجب شده تا این فرنگی‌کار افتخار آفرین استان قم روحیه و انگیزه چند برابری برای دست‌یابی مجدد به دوبنده تیم ملی داشته باشد.

رتبه‌های پنجم تا نهم این وزن نیز به سیدامیررضا نرگسی از آذربایجان‌غربی، امیر شاهپروری از البرز، سیاوش دوست‌داریان از لرستان، فردین عبدولی و علیرضا فتاحی از خوزستان رسید، در حالی که یک کشتی‌گیر دیگر از قم به نام محمدعلی حیدری نیز در این وزن حضور داشت که سرانجام دهم شد.

انتهای پیام /ح

فرنگی‌کار مطرح قم قهرمان ایران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار