به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نشست هم اندیشی با گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: ما نیازمند برندسازی در دو بخش آبهای درمانی و ورزشهای زمستانی هستیم و دانشگاه میتواند به شکل مطلوبی این موضوع را هدایت کند.
وی افزود: معرفی قابلیتهای گردشگری استان ضروری است و این در حالی است که نقش دانشگاه در این حوزه پررنگ نبوده و لازم است در شبکههای اجتماعی نسبت به معرفی توانمندیها اقدام کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ذکر مثالی به ضرورت معرفی جاذبههای گردشگری غذا اشاره کرد و افزود: ضروری است نسبت به تعریف رویداد علمی و معرفی آن اقدام شود.
فلاحی با اذعان به اینکه گردشگری اردبیل شکل سنتی دارد، اضافه کرد: به عنوان مثال اقتصاد استانبول با ورودی سالانه ۱۰ میلیون گردشگر وابسته به این حوزه است، اما اردبیل از قبل سالانه هفت میلیون گردشگر سود اقتصادی ندارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین حلقه مفقوده گردشگری استان را آمار دانست و خواستار کمک دانشگاه در بازبینی و تعریف سازوکار ارائه آمارها شد.
او همچنین خواستار حمایت گردشگری زمستانی اردبیل شد و تاکید کرد: ضروری است سمینار ویژهای از سوی دانشگاه به منظور تبیین زمستان بیدار برای گروههای مختلف مردمی برگزار شود.
همچنین مدیر گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه به انجام تحقیقاتی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: ۴۰ طرح گردشگری در این دانشگاه پیش امکان سنجی شده است.
حبیب ابراهیم پور ادامه داد: در عین حال اگر دستگاههای اجرایی نیازهای پژوهشی خود را ارائه کنند آماده اجرای تحقیقات جامع هستیم.
انتهای پبیام/ح