رئیس‌جمهور ترکیه گفت ۶۵ درصد از نیاز‌های این کشور در بخش صنایع دفاعی در داخل تولید و بخشی از تولیدات نیز به خارج صادر می‌شود.

اردوغان: ۶۵ درصد از نیاز‌های دفاعی ترکیه در داخل تولید می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیروز در سخنانی در مراسم معرفی بینعالی ییلدیریم، رئیس مجلس این کشور به عنوان کاندیدای حزب حاکم عدالت و توسعه برای شهرداری استانبول گفت ۶۵ درصد از نیاز‌های ترکیه در بخش صنایع دفاعی در داخل این کشور تولید می‌شود.

وی افزود بخشی از تولیدات صنایع دفاعی ترکیه نیز به خارج صادر می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما فقط با یک قرارداد ۱/۵ میلیارد دلار از تولیدات صنایع دفاعی را به پاکستان صادر کردیم.

اردوغان این قرارداد را نشانه جایگاه مهم صنایع دفاعی ترکیه دانست. رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با اصلاحاتی که در ۱۶ سال اخیر در بخش اقتصادی ترکیه انجام دادیم، قاطعانه حملاتی را که اقتصاد ما را هدف قرار داده بود، دفع کردیم.

او همچنین گفت: کسانی که با حملات به اقتصاد ترکیه در پی وادار کردن ما به تسلیم بودند، در رسیدن به اهدافشان ناکام ماندند. صادرات ترکیه امسال به ۱۷۶ میلیارد دلار می‌رسد و ما رکورد جدیدی در این بخش ثبت خواهیم کرد. در ۱۰ سال اخیر توانستیم به رغم همه مشکلات برای ۹ میلیون تن شغل ایجاد کنیم. میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه در ۱۰ ماه منتهی به پایان اکتبر به ۹ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار