وزارت دفاع و ارتش نیجر اعلام کردند در تازه‌ترین عملیات نیرو‌های مسلح این کشور پانزده تروریست کشته شدند.

کشته شدن ۱۵ تروریست در عملیاتی در غرب نیجربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع نیجر روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در عملیات مشترک گسترده‌ای که پنجشنبه شب توسط نیرو‌های ارتش نیجر و اعضای نیروی فرانسوی برخان در منطقه تیلابری در غرب نیجر نزدیک مرز‌های مالی صورت گرفت، دست کم پانزده تروریست کشته شدند.

عملیات برخان اول اوت سال 2014 در منطقه ساحل آفریقا آغاز شد و در حال حاضر نزدیک به چهار هزار سرباز فرانسوی در این عملیات حضور دارند.

طبق بیانیه وزارت دفاع نیجر در این عملیات بیست و یک موتورسیکلت متعلق به تروریست‌ها منهدم و بیست و شش قبضه سلاح در کالیبر‌های مختلف نیز از آن‌ها به غنیمت گرفته شد. طبق این بیانیه نظامیان ارتش نیجر و نیروی فرانسوی بارخان در این عملیات متحمل خسارت یا تلفات نشدند.

کالا موتاری، وزیر دفاع نیجر این موفقیت را به نیرو‌های مسلح کشورش تبریک گفت و از تعهد دایمی آن‌ها در مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته تقدیر کرد.

از بیش از پنج سال پیش مناطق شمالی مالی به محل اختفا و فعالیت چندین گروه تروریستی نزدیک به شبکه القاعده در مغرب عربی از جمله انصارالدین و همچنین برخی گروه‌های قاچاق مواد مخدر تبدیل شده است. این گروه‌ها هر از چندی حملاتی خونین در دو سوی مرز نیجر و مالی انجام می‌دهند.

کشور‌های منطقه غرب و ساحل آفریقا در سال‌های اخیر به علت چالش‌های امنیتی متعدد به ویژه بحران شمال مالی و همچنین مناقشه مسلحانه لیبی پیوسته دستخوش خشونت‌ها و حملات گروه‌های افراط گرا و تروریست از جمله بوکو حرام بوده اند. مقامات نیامی (پایتخت نیجر) نیز معتقدند ناامنی در مناطق مرزی نیجر با مالی پیامد تحولاتی است که در سال 2011 در لیبی روی داد و منجر شد شمال مالی به پناهگاه گروه‌های تروریست تبدیل شود. این گروه‌ها در ادامه به تدریج در دیگر نقاط منطقه به ویژه مناطق مرزی نیجر از جمله تیلابری و تاهوآ نفوذ کردند. در همین منطقه از نیجر بود که چهارم اکتبر سال گذشته چهار نیروی ویژه آمریکایی و چهار سرباز ارتش نیجر در حملات یک گروه تروریستی کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار