وزارت دفاع بلژیک اعلام کرد استفاده نیروهای نظامی این کشور از گوشی‌های هوشمند به دلایل امنیتی محدود می‌شود.

بلژیک به دلایل امنیتی استفاده نیروهای نظامی از گوشی‌های هوشمند را محدود می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، نیروهای ارتش بلژیک که هم‌اکنون در چارچوب نیروهای نظامی سازمان ناتو در کشورهای حوزه بالتیک فعالیت دارند، به ‌زودی به علت نگرانی‌های امنیتی و فعالیتهای جاسوسی به‌خصوص از سوی روسیه، از داشتن گوشی‌های هوشمند محروم خواهند شد.

ژنرال کارل گیلیس، رئیس بخش عملیات نیروهای دفاعی بلژیک، می‌گوید وزارت دفاع تصمیم گرفته است قوانین مربوط به استفاده نیروهای نظامی از گوشی‌های هوشمند را سخت‌تر کند. زیرا برخی از برنامه‌های گوشی‌های هوشمند اطلاعات حساس درباره موقعیت‌یابی پایگاه‌های نظامی و یا نیروهای نظامی را منتقل می‌کنند.

به ادعای این ژنرال بلژیکی، روسیه از جمله کشورهایی است که بسیار علاقمند به دست‌یابی به موقعیت پایگا‌ه‌های نظامی بلژیک در حوزه بالتیک است.

کارل گیلیس همچنین تأکید کرد وزارت دفاع بلژیک در مقایسه با نیروهای مسلح انگلیس، منابع مالی کافی در اختیار ندارد که گوشی‌های یک‌بارمصرف یا لپ‌تاپ در اختیار نیروهای نظامی خود قرار دهد.

به نوشته اسپوتنیک، پس از تنش دریایی اخیر بین روسیه و اوکراین، سازمان ناتو در حال تقویت حضور نظامی خود در اروپا به ویژه در کشورهای حوزه بالتیک (لیتوانی، لتونی، استونی) است.

تنش‌ها میان روسیه و اوکراین از بیست و پنجم نوامبر سال جاری میلادی، زمانی که سه فروند کشتی اوکراینی به طور غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی روسیه شدند، شدت یافت. سرنشینان این کشتی‌ها به هشدارهای نیروی دریایی روسیه توجهی نکردند و قصد داشتند از طریق تنگه «کرچ» از دریای سیاه وارد دریای آزوف شوند. این رویارویی در نهایت به توقیف کشتی‌های اوکراینی و بازداشت ملوانان آنها منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار