رحمانی گفت: با توجه به تفاوت صادرات فرش با سایر محصولات، بر اصلاح پیمان سپاری ارزی در حوزه فرش دستبافت تاکید داریم.

درخواست وزیر صنعت از فعالان فرش دستباف برای ارائه برنامه عملیاتیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ رضا رحمانی در نشست مشترک با اتحادیه ها و تشکلهای فرش دستبافت از آنها خواست برای ارتقای جایگاه این هنر همکاری کنند و از مرحله پشم و ابریشم تا محصول نهایی فرش، برنامه بدهند.

وی با بیان اینکه برای توسعه این صنعت باید برنامه اجرایی و عملیاتی تدوین و در جلسات بعدی نیز این تصمیمات پیگیری شود، افزود: بنده اعلام می کنم که اهل فن، هر تصمیمی بگیرند بنده نیز از آن حمایت کنم.


بیشتر بخوانید: تکانه‌های دستورالعمل پیمان سپاری ارزی بر فرش ایرانی


وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از شرکت کنندگان خواست که برای رونق این صنعت در مجلس پیشنهادات عملیاتی بدهند و گفت: در زمینه پیمان سپاری ارزی در این صنعت با توجه به تفاوت انجام پروسه صادرات فرش با سایر مواد و محصولات، بر اصلاح این تعهد در حوزه فرش دستبافت تاکید داریم.

رحمانی گفت: با وجود برخی مشکلات موجود در بخش اشتغال آفرینی و تولید ، حوزه فرش می تواند در این زمینه با بالا بردن سهم صادرات در رونق اشتغال و تولید بسیار موفق عمل کند.

در ادامه این نشست صالحی نیا مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با تشریح اهداف و برنامه های مرتبط با حوزه فرش دستبافت، توسعه بازارهای هدف صادراتی، حمایت قانونی از استادکاران ، برگزاری دوره های آموزشی، تدارک زمین برای برگزاری نمایشگاههای دایمی در استانها ، ساماندهی کارخانجات مرتبط و بروز کردن آنها را از جمله اقدامات و اهداف این بخش برشمرد.

انتهای پیام/

درخواست وزیر صنعت از فعالان فرش دستبافت برای ارائه برنامه عملیاتی

برچسب ها: صنعت ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار