بطحایی گفت: در سال ۸۸ حماسه نهم دی توانست، یک‌بار دیگر انشقاق بین مردم را برطرف کند و روح وحدت را در جامعه بدمد.

مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس؛ جمع شدن همه سلیقه‌ها زیر یک پرچم/ حماسه 9 دی توانست روح وحدت را در جامعه بدمدبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آئین بزرگداشت حماسه ۹ دی که عصر امروز با حضور تنی چند از معاونین، مدیران کل و جمعی از کارکنان حوزه ستادی در ساختمان شهید رجائی برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام (ره)، شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و اشاره به چهل‌سالگی انقلاب، اظهار کرد: در چهل‌ساله اخیر همواره شاهد شیرینی‌ها و تلخی‌هایی بوده‌ایم، در دهه اول پیروزی انقلاب خیلی افراد باور نمی‌کردند این انقلاب همچنان تداوم یابد و برخی نیز فکر می‌کردند با این هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد به‌زودی عمر انقلاب به‌زودی پایان می‌یابد.

وی افزود: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی گاهی رودر وی هم قرار می‌گرفتند به‌طوری‌که حتی برخی گروه‌های مذهبی نیز در برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کردند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دفاع مقدس باعث وحدت و یگانگی همه افراد و احزاب شد و مردم با کنار گذاشتن اختلافات موفق شدند جانانه از کشور خود دفاع کنند، لذا یکی از دستاوردهای بزرگ و بسیار ارزشمند جنگ همین اتحاد و همدلی بود.

وی تصریح کرد: تقابل گروه‌ها در اوایل انقلاب به حدی بود که کوچک‌ترین اختلاف‌ها باعث صف‌آرایی در برابر یکدیگر می‌شد، لذا وقوع جنگ باعث شد تا اهداف کوچک فراموش و همه به هدف بزرگ بیاندیشند.

بطحایی گفت: متأسفانه گاهی اوقات به خودمان و به همه شهدایی که جان خود را نثار شکوفایی و بالندگی این انقلاب کردند جفا می کنیم و سختی‌هایی که در چهار دهه اخیر متحمل شدیم را به‌راحتی فراموش می کنیم و امروز پیشرفت‌هایی داریم که در مقایسه با چهل سال قبل بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: باید قدردان دستاوردهایی که علیرغم این‌همه تحریم و محدودیت‌ها در دهه‌های اخیر داشته‌ایم، باشیم، مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس این بود که همه سلیقه‌ها را زیر یک پرچم جمع کرد، در سال ۸۸نیز حماسه نهم دی توانست، یک‌بار دیگر انشقاق بین مردم را برطرف کند و روح وحدت را در جامعه بدمد لذا همه اختلافات به‌یک‌باره کنار رفت و مردم با شعار واحد به میدان آمدند و حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام کردند.

انتهای پیام/

اظهارات بطحایی در آئین گرامیداشت ۹ دی

برچسب ها: آموزش و پرورش ، 9دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار