طرح پنج گانه ی ارتقای ایمنی عبور مرور در زرند، بصورت نمادین در بخش یزدان آباد با حضور مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان و معاون سیاسی فرماندار آغاز شد.

آغاز طرح ارتقای ایمنی راکبین موتور سوار در زرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   طرح پنج گانه ی ارتقای ایمنی عبور مرور در شهرستان زرند، بصورت نمادین در بخش یزدان آباد با حضور سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان، علی صادق زاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند، آغاز شد.

 مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان در مراسم افتتاحیه این طرح ضمن اشاره به بالاترین آمار مرگ و میر در سوانح ترافیکی بعد از بیماریهای قلبی و مغزی، گفت: امیدواریم با آموزش طرح پنج گانه ارتقای ایمنی عبور و مرور راکبین موتور سوار در شهرستان زرند، شاهد کاهش تلفات جاده ای و خیابانی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: درسال گذشته 16هزار نفر فوتی و مجروح در تصادفات و سوانح رانندگی و ترافیکی در سطح استان کرمان بوده که از این آمار، 2 هزار نفر فوت کرده که 860 نفر از این میزان مربوط به جاده ها است و 75 درصد عامل تصادفات جاده ای عامل انسانی و بی توجهی به قوانین و مقررات می باشد.

علیخانی اظهار داشت: از این آمار 35 درصد از تصادفات مربوط به موتور سیکلت ها و ادوات کشاورزی و عابرین پیاده می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: با در دستور کار قرار دادن طرح آموزشی و اجرایی ارتقای ایمنی پنجگانه، با توزیع برچسب هایی جهت دید بهتر در شب، توزیع کتابچه های آموزشی و کلاه کاسکت برای راکبین موتورسوار، همواره فرهنگسازی رانندگی ایمن باید در اولویت کاری ما قرار گیرد.

در ادامه صادق زاده معاون فرماندار زرند در این مراسم، حضور ادوات کشاورزی فاقد تجهیزات ایمنی در جاده‌های روستایی را بسیار خطرناک دانست و خطاب به راکبین موتورسیکلت گفت: موتورسیکلت‌های بدون لوازم ایمنی هم برای خود و هم برای دیگران خطر دارند لذا با رعایت قوانین و سرعت مجاز، هم سلامت خود را حفظ کنید و هم برای دیگران الگو باشید.

انتهای پیام/س

 

ارتقای ایمنی عبور مرور در شهرستان زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار