مجید باشعور مدیر مسئول نشر تایماز از اوضاع نابسامان نشر و کاهش نیافتن قیمت کاغذ انتقاد کرد.

مجید باشعور مدیر مسئول نشر تایماز در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه متاسفانه فعلا کتاب جدیدی در نشر تایماز منتشر نمی‌کنیم، گفت: اوضاع کاغذ خوب نیست ما در انتشارات تایماز نتوانستیم کاغذ را با ارز دولتی بخریم از این رو به ناچار کاغذ را از بازار آزاد تهیه کردیم.

وی افزود:قیمت چن مینگ ۸۰ گرمی طبق آخرین خرید در چهارم دی ماه به  ۳۰۰ هزار تومان رسیده است درحالی که همین کاغذ را دولت به قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه می‌کرد.

 باشعور با اشاره به قیمت کاغذ چن مینگ در چند ماهه‌ گذشته اظهار کرد: تا حدود شش، هفت ماه پیش قیمت کاغذ چن مینگ حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود. تا آن موقع کسی به این نوع کاغذ برای چاپ کتاب نگاه هم نمی‌کرد اما در حال حاضر در بازار آزاد، ۸۰ گرم این کاغذ ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت کاغذ در بازار آزاد به بندی بیش از ۲۰۰ هزار تومان رسیده است ناشر هم در نهایت می‌تواند ۵ تا ۶ بند کاغذ تهیه کند و قادر نیست بیشتر از این مقدار کاغذ بخرد.

مدیر مسئول انتشارات تایماز با اشاره به اینکه اوضاع قیمت کاغذ و نشر مناسب نیست، بیان کرد: عرضه  کاغذ به نرخ ارز دولتی هم نتوانسته قیمت کاغذ را کاهش دهد. چاپخانه‌های بزرگ کاغذ را به نرخ دولتی خریدند اما با قیمت بالاتر از قیمت خریداری شده عرضه می‌کنند ازاین رو  قیمت کاغذ کاهش نمی‌یابد.

باشعور با بیان اینکه باید برای کاهش قیمت کاغذ باید فکری اساسی کرد، گفت: عده‌ای سرمایه زیادی در اختیار دارند و کاغذ را به هر قیمتی که باشد خریداری و در انبارهایشان نگه داری می‌کنند و اجازه نمی‌دهند قیمت کاغذ کاهش پیدا کند اما دولت باید قیمت کاغذ را با راهکار‌های خاص تنظیم و کاهش بدهد.

انتهای پیام/

انتقاد مدیر مسئول نشر تایماز از کاهش نیافتن قیمت کاغذ

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار