دولت انگلیس از افزایش تعداد مهاجرانی که تلاش می‌کنند با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کنند و خود را به خاک این کشور برسانند، با عنوان "حادثه جدی" یاد کرد.

هشدار لندن درباره افزایش عبور مهاجران از کانال مانش برای رسیدن به خاک انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی بی سی، دولت انگلیس از افزایش تعداد مهاجرانی که تلاش می‌کنند با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کنند و خود را به خاک انگلیس برسانند، با عنوان "حادثه جدی" یاد کرد. دولت انگلیس معتقد است به طور حتم این پدیده به از دست رفتن جان افرادی خواهد انجامید.

در چهار روز گذشته تقریبا هشتاد مهاجر به صورت غیرقانونی وارد انگلیس شده اند و تازه‌ترین مورد آن صبح روز جمعه بود. به همین سبب ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس از این اتفاق با عنوان حادثه جدی نام برد.

تازه‌ترین مهاجران وارد شده به انگلیس با وجود قایقی که در کانال مانش گشتزنی می‌کرد توانستند خود را به سواحل این کشور برسانند. هم اکنون فقط یک قایق در این بخش از کانال مانش گشتزنی می‌کند. تونی اسمیت، مدیرکل سابق نیرو‌های مرزی انگلیس معتقد است این قایق برای جلوگیری از وقوع فجایع در دریا کافی نیست.

اسمیت گفت: "ما در کانال مانش به نیروی بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم نه تنها این قایق‌های کوچک را شناسایی بلکه آن‌ها را رهگیری کنیم. فکر می‌کنم این کار به یک تلاش بین المللی با همکاری با نهاد‌های اجرای قانون در فرانسه نیاز دارد."

دولت انگلیس می‌گوید اگرچه این تنها قایق گشتزنی در این منطقه مرزی است، قصد ندارد منابع بیشتری به این موضوع اختصاص دهد زیرا چنین کاری ممکن است باعث افزایش شمار مهاجران شود. استدلال مقامات دولتی این است که اگر مهاجران و قاچاقچیان در فرانسه پی ببرند شمار شناور‌های گشتی افزایش یافته و امنیت عبور از کانال بیشتر است، بیش از پیش به گذر از این آبراه راغب خواهند شد.

این درحالیست که پیش از این وزیر کشور گفته بود سرگرم بررسی افزایش شمار قایق‌های گشتی است.

روز جمعه ۱۲ مهاجر، پنجشنبه ۲۳ مهاجر و روز کریسمس ۴۰ تن از فرانسه و با گذشتن از کانال مانش وارد انگلیس شدند تا شمار کل مهاجرانی که از ماه نوامبر وارد انگلیس شدند به ۲۲۱ نفر برسد.

دمین کالینز، نماینده حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس می‌گوید: "آنچه ما باید انجام دهیم این است که در مرحله اول مانع از اینگونه سفر‌ها شویم. بنابراین افزایش قایق‌های گشتی بخشی از واکنش به این مشکل خواهد بود. اما به منابع دیگری نیز نیاز داریم و باید با فرانسوی‌ها نیز همکاری کنیم تا از این طریق باند‌های قاچاق انسان را شناسایی و از این فعالیت جلوگیری کنیم."

اما یک گروه حمایت از مهاجران می‌گوید تا زمانی که اقدامات جدید انجام شود آن‌ها وظیفه دارند به مهاجران اجازه دهند به صورتی ایمن در ساحل پیاده شوند. بریجیت چاپمن، عضو شبکه حمایت از آوارگان «کنت» می‌گوید: "افراد این حق مسلم را دارند که اینجا درخواست پناهندگی کنند. آن‌ها این را می‌دانند. چیزی به عنوان پناهجوی غیرقانونی وجود ندارد. این افراد حق آمدن و دادن درخواست پناهندگی دارند. ما از دولت می‌خواهیم این کار را برای آن‌ها آسان کند تا مجبور نشوند جان خود را به خطر بیاندازند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار