استاندار ایلام گفت: با تلاش دولت در اجرای طرح های توسعه ای کشاورزی و سامانه گرمسیری افق روشنی پیش روی بخش کشاورزی استان متصور است.

با پروژه سامانه گرمسیری افق کشاورزی ایلام روشن است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست هماهنگی سامانه گرمسیری با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این استان تنها 75 هزار هکتار اراضی آبی وجود داشت و مابقی اراضی دیم بود که علاوه بر اجرای طرح های مختلف تنها در سطح سامانه گرمسیری 110 هزار هکتار به اراضی آبی استان ایلام در سال جاری اضافه می شود.

سلیمانی اضافه کرد: طرح سامانه گرمسیری و احیا آن باعث تحول در صنعت کشاورزی استان خواهد شد و نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشت مردم مرزنشین، ایجاد اشتغال مولد و رونق و افزایش تولیدات کشاورزی دارد.

وی افزود: امروز 2 وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو با همکاری یکدیگر کارهای بسیار بزرگی در قالب سامانه گرمسیری و طرح احیاء زمین های کشاورزی در دست اجرا دارند که در استان های غرب کشور با اجرای این طرح علاوه بر توسعه اراضی آبی به بهره برداری بهینه از آب و خاک موجود و افزایش تولیدات و خودکفایی کشور کمک می شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: امروز طرح های سامانه گرمسیری و احیاء و جنگل ها و مراتع و پروژه های آبخیز داری در حد وسیعی در حال اجرا است و این مهم افق روشنی در پیش روی استان ترسیم کرده است و می تواند نقش حائز اهمیتی در توسعه استان و ایجاد اشتغالزایی داشته باشد.
انتهای پیام/اس

 

 

 

نقش پررنگ پروژه سامانه گرمسیری در کشاورزی ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.