سوء استفاده یک کارمند برکنار شده کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه از گذرنامه‌های دیپلماتیک دولتی به موضوعی جنجالی در این کشور تبدیل شده است. ­

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز جمعه دادستان این کشور را فراخواند تا در خصوص موضوع گذرنامه‌های دیپلماتیکی که احتمال می‌رود الکساندر بنالا، همکار سابق امانوئل مکرون، پس از برکناری از سمتش در الیزه همچنان از آن استفاده می‌کرده است، توضیح دهد.

او در نامه‌ای که به دادستان نوشته و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته، تاکید کرده است به نظر می‌رسد اقدامات بنالا نشان‌دهنده رفتاری خلاف قانون کیفری است.

وزیر امور خارجه فرانسه در این نامه احتمال «سوء استفاده از اعتماد» به دلیل عدم بازگرداندن گذرنامه‌ها و احتمال «سوء استفاده» از این گذرنامه‌ها را مطرح کرده است.

لو دریان نوشت: «در نهایت چنانچه بنالا چنین سوء استفاده‌هایی کرده باشد، مرتکب جرم شده، زیرا موجب تردید در افکار عمومی و دردسر ساز شده است.»

یک روز پس از آنکه پایگاه اینترنتی مدیاپار اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه الکساندر بنالا در سفر اخیر خود به آفریقا به عنوان مشاور از چنین گذرنامه‌ای استفاده کرده است، الیزه روز جمعه اعلام کرد از زمان برکناری بنالا از سمتش، دفتر ریاست جمهوری از ادارات مربوطه خواسته است در خصوص مراحل لازم برای بازپس‌گیری این گذرنامه‌ها اقدام کنند.

الکساندر بنالا به علت گرفتار خشونت‌آمیز «خودسرانه» با یکی از تظاهرکنندگان در راهپیمایی ژوئیه سال ۲۰۱۸ در پاریس محاکمه و بیستم همان ماه از سمت خود در دفتر ریاست جمهوری برکنار شد؛ اما به گزارش شبکه تلویزیونی بی‌ام‌اف نزدیکان بنالا روز جمعه اطمینان خاطر دادند که یکی از کارمندان دفتر ریاست جمهوری در ماه اکتبر این گذرنامه‌ها را به وی بازگردانده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد نتوانسته است این اطلاعات را تأیید کند.

الیزه نیز اعلام کرد مطلب جدیدی در این باره ندارد که به بیانیه‌ای که پیش از این ارسال کرده است، بیفزاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار