مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور ۴۲۵ مجوز مشاغل خانگی تولید صنایع دستی در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: بیشترین میزان مجوز‌ها با ۱۸۰ مورد به رشته گلیم بافی و ۱۵۷ مورد به رشته ورنی بافی صادر شده است.
وی با اذعان به اینکه اردبیل قطب تولید بافته‌های داری کشور است، اضافه کرد: دو مجوز به جاجیم بافی، چهار مجوز به رودوزی‌های سنتی، چهار مجوز به البسه محلی، ۲۴ مجوز به قلم زنی روی فلز، سه مجوز به زیورآلات سنتی و ۱۵ مجوز به معرق چوب ارائه شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین به صدور پنج مجوز به سفالگری، دو مجوز به نقاشی روی شیشه، سه مجوز به نگارگری، ۱۹ مجوز به تولیدات چرمی دست دوز، پنج مجوز به تراش سنگ‌های قیمتی و دو مجوز به ملیله سازی صادر شد.
فلاحی تاکید کرد: مجوز‌های مشاغل خانگی به تولید کنندگان مستقل یا پشتیبان صادر شده و میزان اشتغال زایی به مراتب بیشتر از مجوز‌های صادره است.
فلاحی افزود: به دلیل اعطای تسهیلات ارزان، مشاغل خانگی با استقبال مواجه است و در راستای حمایت از تولید صنایع دستی صدور مجوز با جدیت انجام می‌شود.
انتهای پیام/ح

اردبیل قطب تولید بافته‌های داری کشور است

برچسب ها: صنایع دستی ، گلیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.