رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: دومین دوره آزمون حفظ حفظ و معارف قرآن کریم در خراسان شمالی در سه بخش آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به آغاز دومین دوره آزمون حفظ و معارف قرآن کریم دراستان، گفت: مهلت ثبت‌نام برای علاقه‌مندان از امروز تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری است و هر فرد می‌تواند در چهار رشته این دوره از مسابقات شرکت کند.

وی افزود: ثبت‌نام در هشت رشته حفظ شامل حفظ جزء ۳۰، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و حفظ کل انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی نیا بیان کرد: در این مسابقات علاقه‌مندان می‌توانند در رشته معارف در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف سبک زندگی و سیره معصومین، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا بابیان اینکه این آزمون در سه بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون الکترونیکی این دوره از مسابقات در اول و دوم اسفندماه امسال برگزارشده و آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور در نهم اسفندماه و رشته شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.

وی گفت: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی آن‌ها بالای ۷۰ و نمره شفاهی آن‌ها بالای ۷۵ باشد گواهینامه رشته مربوطه صادر و کسانی که امتیاز آن‌ها بیش از ۹۰ باشد تقدیرنامه دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام صالحی نیا افزود: در حال حاضر ۵ هزارو۲۰۰ قرآن آموز در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۴۰۰ نفر در سامانه ایران قرآن ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام /ع

فعالیت بیش از ۵ هزارقرآن آموز در خراسان شمالی

برچسب ها: قران ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.