دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات صبح امروز برای گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس در این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات صبح امروز با برگزاری تجمع در این دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس و ابراز همدردی با بازماندگان، خواستار معرفی مقصرین حادثه شدند.

دانشجویان برای گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس تجمع کردند


بیشتر بخوانید: دانشجویانی که هم پول دادند هم جان؛ روایتی متفاوت از حادثه‌ای دلخراش در قلب پایتخت


دانشجویان برای گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس تجمع کردند

دانشجویان واحد علوم تحقیقات در میدان اصلی این دانشگاه تجمع کرده‌اند و با شعارهای مسئولین بی‌کفایت استعفا استعفا؛ خواستار رسیدگی به اوضاع و ادای احترام حادثه‌دیدگان و کشته‌شدگان هستند.

دانشجویان برای گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس تجمع کردند

دانشجویان با شعارهای عزا عزاست امروز روز عزاست امروز و مسعودی استعفا استعفا خواستار عزل و مدیران دانشگاه هستند، همچنین دانشجویان خواستار حرکت به سمت محل حادثه هستند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات + تعداد و اسامی کشته‌ها و مصدومان


دانشجویان برای گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس تجمع کردند

دانشجویان در این تجمع درخواست‌های متفاوتی دارند، استعفا و معذرت‌خواهی سرپرست واحد علوم تحقیقات، عذرخواهی رسمی سرپرست علوم تحقیقات در تریبون‌های رسمی، ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته، استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، ساخت حفاظ برای جلوگیری از ریزش کوه، رایگان شدن یا کاهش هزینه آژانس‌ها تا هنگامی که ناوگان حمل ونقل نوسازی شود، نظارت مداوم بر دانشگاه و تعویق امتحانات به دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان از جمله درخواست‌های دانشجویان معترض است.


بیشتر بخوانید: مقصران حادثه علوم و تحقیقات به هیئت نظامی و انتظامی معرفی شدند


نماینده بسیج دانشجویی در این تجمع اظهار کرد: ما داغدار هستیم و خواهان برخورد با مدیران و مسببین حادثه هستیم.

دانشجویان در این تجمع و طی بیانیه‌ای خواسته‌های خود را در 9 بند ارائه دادند.

۱-درخواست استعفا و عذرخواهی سرپرست واحد علوم و تحقیقات و رئیس دانشگاه آزاد

۲-عذرخواهی رسمی در تریبون رسمی توسط سرپرست واحد و رئیس دانشگاه

۳-ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته

۴-استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه

۵-نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تعیین سرعت مجاز و نصب برگه معاینه فنی در اتوبوس و بررسی آن در بازه های زمانی کوتاه و استخدام راننده های با صلاحیت

۶-ساخت حفاظ برای جلوگیری از ریزش کوه و نصب گاردریل در طول مسیر

۷-رایگان شدن یا حداقل کم شدن هزینه آژانس ها تا هنگامی که نوسازی ناوگان و حفاظت مسیرها تامین شود

۸-نظارت بهداشتی مداوم بر بوفه ها و راه اندازی بوفه سر پوشیده ابن سینا

۹-تعویق امتحانات به دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درپی حادثه علوم و تحقیقات

درپی وقوع این حادثه  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درپی حادثه علوم و تحقیقات بیانیه ای صادر کرد.

جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با ابراز نهایت تاسف پیرامون حادثه غم انگیز واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد که منجر به از دست دادن تنی چند از دانشجویان و عزیزانمان گردید نکاتی را در خور بیان و تذکر به محضر مردم عزیز و جامعه علمی کشور و خصوصا مسئولین می بیند که ذیلا بیان می داریم:

اول، درگذشت جانسوز دانشجویان عزیزی را که در این حادثه غم‌بار از دست دادیم را به محضر رهبر انقلاب، جامعه علمی، مجموعه دانشگاه آزاد و خصوصاً خدمت خانواده‌های عزیزان از دست رفته تسلیت عرض می‌نماییم.

دوم، با قاطعیت از مسئولین دانشگاه آزاد خواستاریم تا به جد تلاش کنند که ابتدا مسئولین احتمالی حادثه مشخص شده و مورد محاکمه قرار گیرند چرا که در صورتی که اثبات شود دانشگاه آزاد هر آنچه را که برای امنیت دانشجویان و دانشگاهیان برای مصونیت از خطر لازم بوده انجام داده‌است از این‌ها اتهام رفع خواهد شد.

با توجه به موقعیت واحد علوم و تحقیقات که بر ارتفاعات شمال غربی شهر تهران واقع شده است می بایست تدارکات و نکات ایمنی خاصی رعایت می‌شده که علی الظاهر چنین نبوده است، چگونه می‌شود که نکات ایمنی در این واحد دانشگاهی مورد غفلت قرار گرفته که منجر به چنین حادثه ناگواری شده است؟ دانشجویان ولی نعمتان این مرز و بوم‌اند و البته که هیچ تفاوتی میان دانشجویان نیست مگر مقام و مرتبت علمی عامل تفوق باشد.

بنابراین لازم است که همه توجه و تلاش خود را مبزول دارند تا اولاً شان تمام دانشجویان حفظ گشته و ثانیاً حقوق دانشجویان نیز به درستی و تمام و کمال محقق شود.

مسائل صنفی دانشگاهیان از جمله مهمترین مسائل است که زندگی یک فرد دانشگاهی را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌دهد و تدارک و تامین نیازهای روزمره برای زندگی در دانشگاه جزو امور جدا ناشدنی اولیه مسئولین دانشگاهی است، حال که این حادثه توان سخن گفتن به ما داده، می‌گوییم که مطالبه ما و همه این است که آیا مسائل مربوط به تامین آرامش و آسایش دانشجویان دانشگاه آزاد در واحد علوم تحقیقات و بلکه در تمامی دانشگاه‌های کشور در حد مطلوب تامین گردیده است؟ آشکار است وضعیت صنفی نه تنها دانشگاه آزاد بلکه سایر دانشگاه‌های کشور نیز آنطور که باید به درستی تامین نشده است.

سوم، دانشگاه آزاد جداَ باید در پی مرتفع ساختن نواقص و مشکلات عدیده خود باشد که نه تنها با سلامت و زندگی روزمره دانشگاهیان بلکه با مسائل مالی و بالاتر از این‌ها با امنیت جانی دانشجویان و دانشگاهیان مرتبط است، دانشگاه آزاد که هم اکنون به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور در حال فعالیت است باید تمام تلاش خود را در این قرار دهد که مشکلات صنفی، رفاهی و آموزشی خود را حل کرده و حداقل تا سطح استانداردهای قابل قبول ارتقاء دهد.

چهارم، جامعه اسلامی دانشجویان در ضمن اعلام آمادگی نسل جوان و انقلابی کشور، اعلام داشته و می دارد که هم توان و هم اراده‌ کمک به دانشگاه آزاد را دارد، اگر مسئولین دانشگاه آزاد خواستار کمک برای یافتن مشکلات، نواقص مدیریتی، فنی و غیر آن هستند، این اتحادیه دانشجویی قویاً آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد را دارد تا بلکه بخشی از مشکلات و نقاط ضعف دانشگاه آزاد را در کنار یکدیگر مرتفع سازیم.

در آخر نیز صحیح‌تر آن است که مسئولین دانشگاه آزاد و وزارت علوم مانع از به حاشیه کشیده شدن این ماجرا گردند، علت این حادثه هر چه بوده باشد قطعا مربوط به سیاست و جناح و حزب نبوده و شبیه چنین اتفاقاتی در آینده نیز متاثر از سیاست و مثلُهم نخواهد بود، در همین حال شاهد این هستیم که ضد انقلاب و در داخل نیز برخی هم صدا با آنان این حادثه را وارد بگیر و ببندهای سیاسی و جناحی خود کرده اند، ما درخواست داریم که مسئولین دانشگاهی کشور با سعه صدر و نیز درایت در موضع گیری هایشان مانع از سیاسی شدن این مسئله شوند و زبان سیاسی‌کاران را از به حاشیه کشاندن و گره زدن این موضوع با مسائل سیاسی که بزرگترین مانع در به سامان رسیدن این مسائل است، کوتاه کنند.

خانواده جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور حزن و اندوه خود را بابت وقوع این حادثه ابراز نموده و مجدداً خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم، از خداوند بزرگ برای عزیزان از دست رفته طلب رحمت و مغفرت می کنیم، برای بازماندگان شکیبایی و برای مجروحین حادثه شفای عاجل را از خداوند منان خواستاریم.

گفتنی است؛ سه شنبه چهارم دی‌ماه 97 ساعت 12 ظهر اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در محوطه این دانشگاه واژگون شد که تا کنون 10 کشته و 25 مصدوم برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار