وی با اشاره به اینکه سلامت جسمی دانشآموزان و دانشجویان برای اهمیت بسزایی دارد، گفت: فضای فیزیکی ساختمانها، سبک زندگی، تقویت هویت ملی و انقلابی جزء اهداف پدافند غیرعامل برای حفاظت از دانشآموزان و دانشجویان محسوب میشود.
دبیر برنامه علمی پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد به حوادث تلخ دانشگاه آزاد و زاهدان اشاره و اظهار کرد: حفظ ایمنی فضای فیزیکی جزو ابتداییترین استانداردهای مدارس و فضاهای آموزشی است، همچنین معلمان و مدیران هم باید با راههای مقابله با حوادث آشنا شوند.
خالدی تصریح کرد: برای مقابله هرچه بهتر دانشآموزان با حوادث و تهدیدات، محتوای آموزشی برای آنها باید آماده شود تا به اخلاق زیستی بیشتر توجه کنیم.
وی درباره درس آمادگی دفاعی دانشآموزان، گفت: این کتاب بیشتر با رویکرد نظامی آموزش داده میشود و اهداف پدافند غیرعامل در آن کمتر موردتوجه بوده است، بنابراین برای توجه بیشتر به این موضوع باید در کتابهای دیگر دانشآموزان مانند زیست و شیمی، مخاطرات زیستی و شیمیایی موردتوجه قرار گیرد.
دبیر برنامه علمی پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد به موضوع تهدیدات ناشی از فناوریهای جدید هم اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی مدارس برای تسهیل و جهتدهی به ارتباط دانشآموز با شبکههای اجتماعی و اطلاعاتی مؤثر است اما با توجه به پیامدهای منفی آن توجه چندانی برای این موضوع نمیشود ولی اگر پیوست هوشمندسازی در مدارس وجود داشته باشد، میتوانیم دانشآموزان را در برابر تهدیدات فناوریهای جدید آماده کنیم.
انتهای پیام/