مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت: پنج هزار بخاری(تویست)استاندارد از محل اعتبارات این وزارتخانه تهیه و از امروزشنبه توزیع آن‌ها آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علیرضا نخعی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت : این وسایل گرمایشی بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مدارس مناطق سردسیر سیستان و بلوچستان نظیر زاهدان، خاش، زابل و سراوان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هم اینک هشت هزار و ۵۰۰ کلاس درس سیستان و بلوچستان وسایل گرمایشی استاندارد ندارند که با توزیع این بخاری‌ها مشکل پنج هزار کلاس درس در این حوزه برطرف می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای بقیه کلاس‌های درس استان نیز طبق قولی که ۲ خیر نیک اندیش داده اند قرار است وسایل گرمایشی استاندارد تهیه شود.

وی با بیان اینکه برای تعمیر و استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان ۲ برنامه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برنامه کوتاه مدت توزیع بخاری‌ها بوده که در همین ماه کار آن به اتمام می‌رسد.

نخعی اظهار داشت: در برنامه بلند مدت در زمینه تعمیر و استاندار سازی وسایل گرمایشی قرار است هزینه استاندارد سازی با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تامین و کار آن تا یک ماه آینده آغاز شود.

وی تصریح کرد: طبق توافقنامه‌ای که با هلال احمر امضا شده قرار است در مدت ۲ سال برای مدارس یک تا سه کلاسه سیستان و بلوچستان بخاری تابشی، مدرسه سه تا ۱۰ کلاسه بخاری استاندارد و مدارس ۱۰ کلاس به بالا نیز از موتورخانه استفاده شود.


بیشتر بخوانید: تخلف ۱۱ نفر از کارکنان آموزش و پرورش در آتش‌سوزی دبستان اسوه حسنه


 سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

۷۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان همزمان با سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در ۶ هزار و ۶۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

انتهای پیام /پ

حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۸ دی ۱۳۹۷
اسپلت دوزمانه بگیر تاازبوی بد گردوخاک ونفت وگاز این طفلان معصوم درمدارس ابتدایی درامان باشند
Iran (Islamic Republic of)
کامران وکیل
۱۰:۲۲ ۰۸ دی ۱۳۹۷
چرا تا حالا نشده بود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ دی ۱۳۹۷
بخاری گازی ؟؟؟؟؟
یعنی تو کلاسا کپسول گاز میذارن ؟؟؟؟
خدا رحم کنه ایندفعه شیطنت بچه ها باعث انفجار کل مدرسه میشه
اینهمه سیلندر گار منفجر میشه و خونه ها رو خراب میکنه هنوز درس عبرت نگرفتن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ دی ۱۳۹۷
نوش دارو بعد از مرگ دانش آموزان
آخرین اخبار