بازی The Surge، دنیایی بزرگ و تو در تو دارد که خیلی سخت است بخواهید همه‌ گوشه‌هایش را کشف کنید و به همه جای آن سرک بکشید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک بازی رایانه‌ای می‌تواند آنقدر جذاب و منحصر به‌فرد باشد و یا آنقدر ضعیف و کسل کننده که بازیکن رغبتی به بازی کردن نداشته باشد، حال با این تفاسیر بازی‌هایی پیدا می‌شود که در جذب مخاطب موفق عمل کرده‌اند، شاید بتوان گفت بازی The Surge نیز یکی از آنهاست و در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به معرفی و بررسی این بازی بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معرفی بازی the surge

معرفی بازی The Surge

یکی از ویژگی‌های جدید بازی The Surge که می‌توان به آن اشاره کرد و مشابه آن را در بازی‌های دیگر دیده نشده، نحوه به دست آوردن تجهیزاتی از جمله سلاح و آیتم است. برای این کار خبری از مغازه یا فروشنده‌ای در بازی نیست و در عوض باید چیزی را که می‌خواهید، با قطعه قطعه کردن دشمن به دست بیاورید!


بیشتر بخوانید: معرفی بازی Pes 2018 +تصاویر


به عنوان مثال اگر شما دشمنی را ملاقات کرده‌اید که سلاح جدیدی دارد که شما ندارید، باید سلاح وی را هدف قرار داده و ضربات‌ خود را به آن وارد کنید و در نهایت هم سلاح را از بدن دشمن قطع کنید. یا اگر برای قسمت خاصی از بدن‌تان، مثلاً سر، نیاز به زره دارید، باید برای جدا کردن سر دشمن اقدام کنید تا شماتیک ساخت زره مخصوص سر را به دست بیاورید و پس از آن برای ساخت این زره اقدام کنید. همچنین در این بازی دیگر خبری از ارتقای جز به جز قابلیت‌های شخصیت اصلی نیست.

معرفی بازی the surge

با کشتن دشمنان یک سری منابع به دست می‌آورید که شبیه به سول‌های سری دارک سولز هستند. با این منابع می‌توانید میزان کلی مصرف انرژی را افزایش دهید تا شخصیت اصلی در استفاده از تجهیزات و ایپملنت‌ها به مشکل نخورد. پس دیگر خبری از ارتقای جز به جز قابلیت‌هایی مثل قدرت، سرعت، انرژی و موارد نیست.

همچنین شما می‌توانید از ایمپلنت‌هایی استفاده کنید که وظیفه مواردی مانند ارتقای سطح کلی سلامتی یا انرژی و همچنین بازیابی سلامتی شما در حین نبرد را بر عهده دارند.

شاید با این توصیف‌ها اینگونه به نظر برسد که The Surge از حیث المان‌های نقش‌آفرینی سطحی است و واقعاً هم همینطور است اما مواردی که جایگزین المان‌های نقش‌آفرینی شده‌اند، یک ایده نو به حساب می‌آیند که از قضا به خوبی هم اجرا شده‌اند.  به خصوص که سیستم ساخت و ساز و ارتقای آیتم‌ها در بازی The Surge بسیار کامل است و شما را وادار می‌کنند که برای به دست آوردن منابع مورد نیاز، دشمنان را کشته یا محیط‌های بازی را به دقت بگردید و این ویژگی‌ای است که برای یک بازی نقش‌آفرینی، امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: Call Recorder - ACR Premium 28.0 ؛ برنامه ضبط تماس تلفنی


 بازی The Surge، دنیایی بزرگ و تو در تو دارد. دنیایی که خیلی خیلی سخت است که بخواهید همه‌ گوشه‌هایش را کشف کنید و به همه جای آن سرک بکشید، چون پر است از راه‌های مخفی و دالان‌های مختلف که سر زدن به همه جای آن کاریست بسیار دشوار و اراده‌ بالایی می‌خواهد! این بازی نیز همانند دارک سولز اولویت بسیار بالایی را برای جستجو و اکتشاف در نظر گرفته و فقط و فقط در صورتی می‌توانید موفق شوید که محیط‌ها را وجب به وجب شخم زده باشید.

معرفی بازی the surge

در بازی The Surge قطع کردن اعضای دشمنان تنها راه برای به دست آوردن اسلحه‌های آن‌ها و زره‌هایشان نیست بلکه با جستجوی مستمر در محیط‌ها نیز می‌توانید تعداد بسیار زیادی از این اسلحه‌ها و زره‌ها را پیدا کنید. یکی از آیتم‌هایی که در بازی نقش اساسی دارند اسلحه‌ها هستند.

این اسلحه‌ها یا از دست بریده‌ دشمنان حاصل می‌شوند و یا از جستجو کردن در محیط‌ها به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند. به طور کلی اسلحه‌ها را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد.

اسلحه‌های سبک و سریع، اسلحه‌هایی که سرعت و قدرت معمولی دارند و اسلحه‌های قدرتمند، اما کند. این سه کلاس کلی در بازی نوع اسلحه را مشخص می‌کند و کمبو‌های مخصوص به آن را تعیین می‌کند. هر یک از اسلحه‌ها ویژگی‌هایی نظیر میزان صدمه و میزان انرژی دریافتی دارند.


بیشتر بخوانید: Angry Birds Match 1.1.5؛ بازی جورچین انگری بردز اندروید


ویژگی دیگری که به این بازی افزوده شده و در بازی‌های دارک سولز نیز به چشم نمی‌خورد میزان تسلط کاراکتر شما برای استفاده از این اسلحه‌ها است. هر چه که از یک اسلحه‌ خاص استفاده‌ بیشتری کنید در استفاده از آن مهارت بیشتری کسب می‌کنید.

این مهارت با یک سطح یا لول نشان داده می‌شود و شما قادرید با این سطح تشخیص دهید استفاده از این سلاح تا چه حد برایتان مناسب است. این لول با جنگیدن هر چه بیشتر با اسلحه‌ مورد نظر زیاد می‌شود و هر چه بیشتر شود طبعاً مقدار صدمه‌ای که می‌توان با آن اسلحه وارد کرد نیز افزایش خواهد یافت.

این سیستم شاید در نگاه اول هیجان انگیز باشد اما در ادامه در خواهید یافت که پیاده‌سازی‌اش در بازی چندان هم جالب نیست. برای مثال ممکن است شما با یک اسلحه‌ نسبتاً ضعیف مدت بسیار زیادی بازی کرده باشید.

طبیعی است که پس از مدتی، هنگامی که اسلحه‌ بهتری به شما داده می‌شود شما نگاهی به سطح مهارتتان با آن بیندازید و از انتخابش منصرف شوید، چون میزان صدمه‌ حال حاضر آن کمتر از اسلحه‌ فعلی خودتان است. از طرفی نیز به علت نداشتن وقت (یا حوصله!) دیگر نمی‌توانید با اسلحه‌ جدید هم همان قدر کار کنید تا به سطحی مطلوب از میزان صدمه برسد.

به همین دلیل ناچارید به بازی با اسلحه‌ قبلی ادامه می‌دهید. در حالی که این اسلحه پس از مدتی بسیار سخت لول آپ می‌کند و صدمه‌ وارده‌ از سوی آن نیز دیگر با توجه به پیشرفت مراحل و دشمنان بازی قابل قبول نیست.

به همین خاطر این مسائل می‌توانند به شیوه‌ای ناراحت کننده حالتان را بد کنند و کاری کنند از بازی زده شوید. بهتر بود این سیستم با ساز و کار بهتری وارد بازی می‌شد و یا این که به کلی حذف و با سیستم آپگرید بهتر و کارآمدتری جایگزین می‌شد.


بیشتر بخوانید: Hill Climb Racing 2 v1.11.3 ؛ بازی تپه نوردی با ماشین 2


ضعف در داستان و مخصوصاً در روایت آن، باعث شده تا The Surge بیش‌تر شبیه به بازی‌ای شود که هدف در آن فقط یک چیز واحد یعنی کشتن دشمنان، رسیدن به باس و رفتن به محیط بعدی است. حال که به محیط اشاره کردیم، بد نیست تا کمی هم از جنبه‌های بصری بازی بگوییم.

معرفی بازی the surge

گرافیک و موسیقی بازی The Surge

بازی The Surge هم از بعد گرافیک فنی و هم هنری در سطح خوبی قرار دارد. درست است که محیط‌های بازی هم دقیقاً مانند دشمنان تنوع پایینی دارند اما همین محیط‌‌ها نیز به زیبایی طراحی شده‌اند و به خوبی حس و حال یک منطقه صنعتی در آینده نزدیک را ارائه می‌کنند. این قضیه کمک شایانی به ایجاد یک اتسمفر خوب در بازی کرده است.


بیشتر بخوانید: معرفی بازی Silly Walk


این زیبایی در طراحی کاراکتر‌ها و دشمنان، نورپردازی‌های بازی و همچنین طراحی سلاح‌ها و زره‌ها هم دیده می‌شود و در کل سازندگان موفق شده‌اند از حیث بصری تجربه زیبایی در The Surge خلق کنند.

اما بازی The Surge از حیث صدا و موسیقی، قادر نیست هم‌سطح با جلوه‌های بصری ظاهر شود. با اینکه صداگذاری‌ها سطح نسبتاً خوبی دارند، اما در زمینه موسیقی ضعف‌هایی دیده می‌شود.

معرفی بازی the surge

در کل در بازی قطعه‌های موسیقی بسیار کمی شنیده می‌شود که این به خودی خود یک ایراد نیست و حتی در یک سری بازی‌ها این سکوت می‌تواند منجر به خلق اتمسفر خوبی شود ولی مثلاً زمانی که در The Surge در حال یک مبارزه سخت با دشمن هستید، انتظار دارید موسیقی‌ای به گوش برسد که بتواند هیجان این نبرد را افزایش دهد ولی خبری از این موسیقی در اکثر اوقات نیست و سکوت در چنین قسمت‌هایی، به هیجانی که از بازی انتظار دارید ضربه می‌زند.


بیشتر بخوانید: معرفی خونین‌ترین بازی‌های موجود در بازار


The Surge بازی خوبی است اما به شرطی که انتظارتان از آن را تا حد معقولی پایین بیاورید و مثلاً انتظار تجربه‌ای حماسی و بی‌نقص مانند دارک سولز را نداشته باشید. در این صورت از مبارزه‌های بازی، از گشتن در محیط زیبای آن و از قطعه قطعه کردن دشمنان و ساخت و ساز آیتم‌های مختلف لذت خواهید برد و از همه این‌ها مهم‌تر، بازی‌ای را تجربه خواهید کرد که با ایده‌های نو و جدیدش یک جان تازه به بازی‌های الهام‌گرفته از سری سولز می‌دهد و تجربه‌ای منحصر‌ به‌فرد ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: the surge ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار