معرفی بازی Cuphead؛ بازی که شاید قرن‌ها باید به دنبالش بگردید! +تصاویر

سبک بازی Cuphead شوتم آپ یا run and gun است و طراحی بازی شبیه به کار‌های هنری دهه ۱۹۳۰ و عرضه نخستین تلویزیون‌های رنگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت های بازی سازی همیشه بدنبال خلق یک بازی منحصربفرد هستند تا بتوانند خود را اثبات نماید که بعضا هم در این زمینه موفق نخواهند شد اما به جرات می توان گفت؛ بازی Cuphead که در سبک run and gun عرضه شده است می تواند مخاطب را به یک بازی هیجان انگیز و زیبا دعوت نماید.

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا امروز به معرفی این بازی منحصربفرد و جذاب بپردازد.

معرفی بازی Cuphead؛ بازی که شاید قرن‌ها باید بدنبالش بگردید! +تصاویر

معرفی بازی Cuphead

از همان لحظه‌ای که تجربه‌ی بازی Cuphead، ساخته‌ی هنرمندانه‌ی MDHR Studio را آغاز می‌کنید، متوجه خواهید شد که اثر پیش روی‌تان نه تنها یک اثر عالی و دوست‌داشتنی است بلکه یک بازی فوق العاده ارزشمند است که این روز‌ها به سختی می‌توانید چیزی همانند آن را بیابید!


بیشتر بخوانید: Battle of Warships 1.65.3 ؛ بازی نبرد کشتی‌های جنگی اندروید


در دنیای امروز که همواره شاهد عرضه‌ی بازی‌هایی گوناگونی هستیم و در این بین تنها هدف خلق آن ها فروش بیشتر و بیشتر بوده و آن‌چنان به خلق یک بازی تازه یا تجربه‌ای واقعا کم‌نظیر توجهی ندارند، ساخته و پرداخته شدن اثری همچون بازی Cuphead که تک‌تک عناصر شکل‌دهنده‌ی آن با محوریت نوآورانه بودن و خلق تجربه‌ای کاملا اوریجینال آفریده شده، تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد.

ساخته‌ای که با یک داستان‌گویی ساده و یک سری مکانیزم آشنا در دنیای بازی‌های پلتفرمر، موفق به خلق تجربه‌ای شده که کمتر اثر بزرگی در این اواخر توانایی پدید آوردن آن برای مخاطبان را داشته است.

از آنجایی که بازی Cuphead ، به سبب بهره بردن از یک سبک بصری شگفت‌انگیز که دقیقا همانند کارتون‌های دهه‌ی ۳۰ میلادی خلق شده، حتی فقط با تصاویرش هم توانایی خلق اتمسفری را به دست می‌آورد که تازگی و متفاوت بودنش نسبت به تمام تجربه‌های ویدیوگیمی‌تان، انکارناپذیر است.


بیشتر بخوانید: Call Recorder - ACR Premium 28.0 ؛ برنامه ضبط تماس تلفنی


افزون بر این‌ها، در دنیای بازی گیم‌پلی، موسیقی، صداگذاری و صد البته یک قصه‌گویی بامزه و کوتاه، آن‌قدر قدرتمندانه با یکدیگر ترکیب می‌شوند که نمی‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید و فقط در قالب کامل‌شان آن‌ها را می‌شناسید.

قالب کاملی که فضاسازی معرکه‌ی اثر را پدید آورده است، قالبی کامل که باعث می‌شود بازی Cuphead را با افتخار، یک «بازی ویدیویی» بنامیم!

معرفی بازی Cuphead؛ بازی که شاید قرن‌ها باید بدنبالش بگردید! +تصاویر

سبک بازی Cuphead

سبک بازی Cuphead شوتم آپ یا run and gun است و طراحی بازی شبیه به کار‌های هنری دهه ۱۹۳۰ و عرضه نخستین تلویزیون‌های رنگی است.

یکی از دلایل توجه بسیار به ساخته استودیوی MDHR نیز همین طراحی منحصر به فرد است.

بسیاری با دیدن نحوه طراحی این بازی به یاد دوران گذشته و کارتون‌های آن زمان میوفتند و نباید قدرت نوستالوژی را دست کم گرفت.


دانلود کنید: Angry Birds Match 1.1.5؛ بازی جورچین انگری بردز اندروید


در ابتدا که به تجربه Cuphead پرداختم بیشتر انتظار یک بازی پلتفرمر شبیه به عناوین سری Rayman را داشتم، عنوانی پلتفرمر که با شکست دادن دشمنانی به تعدادی غول آخر میرسید که باید او را نیز شکست دهید، اما در اشتباه بودم!

تعداد غول آخر‌های موجود در این بازی از تعداد مراحل پلتفرمر بازی بیشتر است و طراحی هرکدام از دیگری بهتر!

بازی بیشتر شبیه به عناوینی، چون Titan Souls است تا Rayman.

غول‌های آخر‌ بازی  Cuphead بسیار چالش آور هستند و برای با تجربه‌ترین بازی‌بازان نیز مشکلاتی ایجاد می‌کنند، اما این چالش طوری نیست که شما را خسته یا درمانده کند؛ برعکس شما حس اعتیاد بیشتری کسب می‌کنید و با اینکه با هربار شکست قصد بر کوباندن کنترلر خود دارید و می‌گویید دیگر کافی است، اما نجوایی شما را تشویق می‌کند که یکبار دیگر فقط یکبار دیگر امتحان کن!

معرفی بازی Cuphead؛ بازی که شاید قرن‌ها باید بدنبالش بگردید! +تصاویر

داستان بازی Cuphead

داستان بازی Cuphead بسیار ساده است. شما با شیطان شرط بندی می‌کنید و می‌بازید حال باید روح خود را به شیطان بدهید، اما اگر نمی‌خواهید چنین اتفاقی بیوفتد باید روح کسانی که به شیطان قرض داشته‌اند را بگیرید و خب این استارت داستان بازی را می‌زند و شما خانه به خانه و مرحله به مرحله شرخر شیطان می‌شوید و غول آخر‌های مختلفی را برای بدست آوردشان روح‌شان شکست می‌دهید.


بیشتر بخوانید: Hill Climb Racing 2 v1.11.3 ؛ بازی تپه نوردی با ماشین 2


یکی دیگر از نقاط قوت بازی، به درجات سختی آن در هنگام پیش‌روی در مراحل مبارزه با باس‌ها مربوط می‌شود. بازی، همواره در این مراحل به شما اجازه‌ی انتخاب مابین دو گزینه‌ی Simple و Regular را می‌دهد و مهم این است که بدانید در هنگام وارد شدن به هر کدام از این دو با چه چیز‌های متفاوتی مواجه می‌شوید!

بازی Cuphead، ابدا از آن بازی‌هایی نیست که درجه‌ی سختی در آن‌ها حکم یک چیز ساده را دارد و مثلا تنها تفاوتی که کاربر در بین این حالات مشاهده می‌کند، میزان جانی باشد که سازندگان برای دشمن‌تان در نظر گرفته‌اند.

بلکه به جای این‌ها، شما در حالت Regular بازی با چیز‌هایی مواجه می‌شوید که اصلا در حالت Simple به چشم نمی‌خورند و خبری از آن‌ها نیست. بطور مثال در اکثر مراحل با انتخاب این درجه‌ی سختی، بازیکن حالات کاملا جدیدی از مبارزه‌ی باس‌ها را مشاهده می‌کند.

معرفی بازی Cuphead؛ بازی که شاید قرن‌ها باید بدنبالش بگردید! +تصاویر

حالات جدیدی که بعضا آن‌قدر تازه‌اند و جذب‌تان می‌کنند که پس از تجربه کردن‌شان، به جرئت می‌توانید حالت Simple و Regular آن مرحله را دو مرحله‌ی متفاوت خطاب کنید.

این‌ها را بگذارید کنار برخی از قسمت‌ها که ناگهان با انتخاب درجه‌ی سختی Regular یک باس جدید را هم مقابل‌تان قرار می‌دهند که اصلا در حالت Simple وجود نداشته، تا باز هم با اطمینانی بیشتر این که در هنگام تجربه‌ی Cuphead با یک بازی متفاوت روبه‌رو می‌شوید را بپذیرید.

بطور حتم با تمامی این حرف‌ها، شاید از خودتان بپرسید که با این اوصاف، اصلا چرا شخصی باید به سراغ تجربه‌ی بازی روی حالت Regular برود و سختی‌هایی به مراتب بیشتر را تجربه کند. سوالی که جوابش را سازندگان بازهم با هوشمندی تمام داده‌اند.


بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین بازی‌های رایگان اندروید و IOS در سال ۲۰۱۸


موضوع، از این قرار است که شما با تمام کردن مراحل در حالت Simple، موفق به باز کردن نقشه و رفتن به سراغ مراحل بعدی را دارید، اما برای تکمیل قراردادتان با شیطان و به دنبال آن، پیدا کردن امکان مبارزه با آن و تمام کردن داستان، باید همه‌ی مراحل را در حالت Regular به پایان رسانده باشید. کاری که باور کنید، اصلا، ابدا و یقینا، به هیچ عنوان ساده نیست!

 بازی Cuphead را شاید بتوان منحصر به فردترین بازی سال دانست.

معرفی بازی Cuphead؛ بازی که شاید قرن‌ها باید بدنبالش بگردید! +تصاویر

با طراحی و رنگ آمیزی و سبک بازی شما در همان چند دقیقه اول عاشق آن می‌شوید.


بیشتر بخوانید: معرفی بازی آموزشی KLAC مختص موبایل


موسیقی و گیم‌پلی بازی چنان ترکیبی قدرتمندی ساخته‌اند که شما از تجربه بازی سیر نمی‌شوید.

استودیوی MDHR با توجه فوق العاده به جزئیات عنوانی را عرضه کرده‌اند که حقیقتا ارزش تمامی صبر‌ها و انتظار‌ها را دارد.

با داشتن یک سوم قیمت یک عنوان AAA، بازی Cuphead تجربه‌ای چند برابر ارزش خود را به شما می‌دهد و ساعت‌ها می‌تواند بازی‌باز را درگیر خود کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: Cuphead ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار