مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: همه اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شده به راهداری فارس جوابگویی خط کشی محور‌های استان فارس نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با تاکید بر کفایت نداشتن تخصیص اعتبارات برای حفظ و نگهداری راه‌های استان فارس، گفت: با توجه به استاندارد‌های جهانی برای نگهداری و ایمن سازی جاده‌ها که به طور میانگین ۴ درصد هزینه ساخت راشامل می‌شود و هم چنین با وجود ۲۱ هزار کیلومتر مجموع راه‌های استان فارس، حداقل سالانه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی با اشاره به بالارفتن هزینه‌های نگهداری و ارتقاء ایمنی راه‌ها در صورت انجام نشدن اقدامات به موقع، افزود: هر میزان در نگهداری و ایمن سازی جاده‌ها تاخیر کنیم، هزینه‌ها به شکل تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

سیاهپور ادامه داد: درحال حاضر کل اعتبار ملی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و استانی ۳۴ میلیارد تومان است که با توجه به هزینه‌های موجود این میزان جوابگو نیست.

وی با تاکید برعدم کفایت اعتبار موجود برای پاسخگویی به هزینه‌ها در حوزه راهداری استان، اظهار کرد: اگر تنها خط کشی جاده‌ها که به صورت سالانه انجام می‌شود را در نظر بگیریم ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که در حوزه تامین الزام ایمنی و نه ارتقای راه‌ها قراردارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: اگر کل اعتبار ملی و استانی اداره کل راهداری استان فارس را برای خط کشی سطح جاده‌ها هزینه کنیم بازبا کمبود اعتبار مواجه هستیم. باید توجه داشت راهداری یک کار مستمر و شبانه روزی است و تحمل کمبود اعتبار را ندارد.
انتهای پیام/م

اعتبارات کفاف خط‌کشی راه‌ها نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار