وزیر بهداشت از پوشش بیمه‌ای ۴۰ میلیون نفر در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حسن قاضی زاده هاشمی ظهر جمعه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحد، گفت: ۳۰ میلیون نفر در دولت‌های قبلی و ۱۰ میلیون نفر در دولت فعلی بیمه شده اند.

هاشمی با تاکید بر پرداخت حقوق و مزایای پرسنل حوزه بهداشت ودرمان، گفت: متاسفانه در وزارت بهداشت از نیم میلیون جامعه هدف پرسنلی، حقوق ۱۲۰ هزاز نفر از درآمد وزارت بهداشت داده می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه‌ها نیز نتوانسته اند تعهدات خود را عملیاتی کنند، اظهار کرد: در حوزه استان‌ها کسری اعتبار و معوقات علوم پزشکی‌ها محسوس است.

هاشمی با اشاره به اینکه باید به حقوق بازنشستگان توجه اساسی شود، عنوان داشت: امید است به نحوی عمل کنیم که رضایت مردم را از دست ندهیم و ارتقای پوشش خدماتی و حمایتی در بخش‌های مختلف را داشته باشیم.

وی به پوشش تامین دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: گرانی در حوزه دارویی از جمله چالش‌های پیش رو است که توانستیم این مسئله را تاحدودی کنترل کنیم.

هاشمی با اشاره به افتتاح بیمارستان بزرگ یاسوج توسعه بیمارستانی در کهگیلویه و بویواحمد را خدمتی ارزشمند دانست و گفت: طی چهل ساله گذشته اقدامات مناسبی در این استان انجام شده است.

وزیر بهداشت به افتتاح بیمارستان یاسوج و باشت و دهدشت در این سفر اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش نمایندگان و متولیان برای تحقق و افتتاح این بیمارستان‌ها قابل تقدیر است.

هاشمی با بیان اینکه پوشش خدماتی و رفع مشکلات مردم مورد تاکید است، بیان داشت: پوشش تخت بیمارستانی یاسوج به نزدیکی متوسط تعداد تخت کشور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های مختلفی برای توسعه دارد، گفت: تعریف راهبرد اصولی و صحیح می‌تواند خروجی مناسبی را در توسعه و بهبود وضعیت رقم بزند.

 

انتهای پیام/پ

سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویر احمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.