رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:نباید حوزه به سمت مدرک گرایی پیش برود،باید در حوزه ملاک، فضل افراد باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی لاریجانی،رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز  با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی،مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه سیستم طراحی شده در حوزه های علمیه بسیار نوآورانه است، گفت: در گذشته اقداماتی صورت گرفته که باید حفظ شود ولی نباید حوزه به سمت مدرک گرایی پیش برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در حوزه ملاک فضل افراد باشد، عنوان کرد: اقتباس ظاهری در این زمینه از دانشگاه برای حوزه مناسب نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ،مدیر حوزه‌های علمیه در این دیدار با اشاره به برنامه‌های حوزه گفت: در قالب برنامه پنج ساله ای که برای حوزه های علمیه تدوین شده است می توان به شرایط ایده آل رسید.


بیشتر بخوانید:تشکیل شورایی برای سامان بخشی به اقتصاد با حضور سران قوا


وی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها امیدواریم وضعیت امروز حوزه های علمیه نسبت به چند سال آینده به شرایط ایده آلی برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران و از اعضای جامعه مدرسین دیدار کرد.

انتهای پیام/ش

سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۷
ما در بودجه نویسی و بحث حقوق ها دچار مشکل اساسی هستیم. به عنوان مثال
گفته میشود درامد کمتر از 2 میلیون و 300 هزار تومن معاوف از مالیات هستند! خوب درست الان اگر کسی درامدش 2.299.999 تومن باشد مالیات نمی دهد اما کسی که درامدش 2.300.001 باشد مالیات می دهد!؟ این کجایش منطقی و عدالت محور هست!؟ اینجا باید مقدار مالیات بصورت پلکانی باشد نه اینکه از یک مقدار رد شد کلا حذف شود!

از طرفی معیار حقوق چیست!؟ الان کارمندان دو اداره دراای حکم کارزگینی و حققوق یکسانی هستند اما مزایا و دریافتی متفاوتی دارند که جزو حقوقشان به حساب نمی اید!؟ بگذریم که چرا باید همچنان در پرداخت ها در ادارات تبعیض باشد اما در هر حال معیار درامد برای معافیت مالیات ها و یا افزایش پلکانی حقوق ها را باید اصلاح کرد و کل دریافتی فرد مورد نظر باشد!

سختی کار ،میران مسولیت، میزان مراجعه ارباب رجوع، نوع و ماهیت کار، اهمیت کار، حساسیت کار ، تنش و استرس کاری و غیره باید در میزان پرداختی ادرات اثر داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
G
۱۷:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۷
سلام
رفتم خاستگاری یه دختر حوزوی بهم گفته ۲۰ میلیون شیربها میخام + ۵۰۰ تا سکه مهریه+ یک سال برم قم تحصیلات عالیه حوزوی ،من ساکن اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۷
حوزه های علمیه در سالم گرایی روحانیون پابه سن گذاشته بیشتر دقت کنند درمسعله اعتیاد وکسب روزی حلال
آخرین اخبار