یادآوری فتنه ۸۸ برای باقی‌ماندن در گذشته نیست/امروز بصیرتی از جنس حماسه ۹ دی نیاز داریم/۴۰ سال است نظام اسلامی مقابل استکبار ایستادگی کرده استرئیس بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: یادآوری جریان فتنه ۸۸ برای ماندن در گذشته نیست بلکه برای حرکت درست در مسیر آینده است و امروز باید عبرت بگیریم.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع رئیس بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ۹ دی در تاریخ ماندگار می‌شود و یوم الله است ما نیز باید به اقتضائات یوم الله توجه داشته باشیم. خداوند می‌فرماید یوم الله را باید برای مردم یادآوری کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع کلام معصومین (ع)، یوم الله روزی است که سلطنت و قدرت خدا به نحو خاصی ظهور و بروز پیدا می‌کند و مخلوقات در آن روز تحت سلطه خدا و مقهور قدرت خداوند متعال قرار می‌گیرند و این تعریفی است که از یوم الله می‌توان نتیجه‌گیری کرد.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: ۹ دی را همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند: یوم الله است، زیرا دست قدرت الهی را مردم بر سر این کشور و انقلاب دیدند؛ ۸ ماه کشور را به آشوب کشیدند و برخی به زعم خود تصور کردند کار انقلاب یکسره شده، اما مردم با حضور میلیونی در سراسر کشور فتنه را جمع می‌کنند و این دست قدرت خداوند متعال است.

فاطمی ارفع با اشاره به اینکه فلسفه یادآوری یوم‌الله این است که مراقب باشیم و حواسمان جمع باشد افزود: باید نسبت به مسئله بصیرت که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند تمرکز داشته باشیم؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند بصیر کسی است که بشنود و بیاندیشد؛ بنگرد و ببیند یعنی هم با چشم ظاهر ببیند و هم با چشم باطن و از عبرت‌ها سعی کند سود ببرد و راه روشنی را در پیش بگیرد و انسان بصیر این است.

وی تصریح کرد: این راه روشن باید انسان را از غلتیدن در پرتگاه‌ها نجات دهد و او را از کوره راه‌ها نجات دهد؛ یوم الله برای این است که مایه عبرت ما شود و یوم الله ۹ دی باید مایه عبرت ما شود؛ ۴۰ سال است نظام اسلامی مقابل استکبار ایستادگی کرده و آن‌ها حتی یک لحظه دست از دشمنی و توطئه علیه انقلاب اسلامی برنداشته‌اند.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان این مسئله که اقتضای دشمنی دشمن نیز این است، گفت: خداوند متعال می‌فرماید شما نیز او را دشمن محسوب کرده و توطئه‌های او را ببینید؛ امروز ۴۰ سال است علیه نظام توطئه می‌کنند که یکی از آن‌ها فتنه ۸۸ بود.

فاطمی ارفع افزود: ختم به خیر شدن فتنه ۸۸ به معنای پایان دشمنی دشمن نیست و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که همه باید مراقب باشند، زیرا ممکن است دشمن بخواهد در سال آینده فتنه جدیدی را رقم بزند و حتی فرمودند: ممکن است در همین ماه‌های پایانی سال نیز اتفاقاتی رقم بخورد و این به معنای این است که دشمن دست از دشمنی برنداشته است.
 
وی تصریح کرد: یادآوری جریان فتنه ۸۸ برای ماندن در گذشته نیست بلکه برای حرکت درست در مسیر آینده است و امروز باید عبرت بگیریم؛ امروز بصیرتی از جنس حماسه ۹ دی نیاز داریم. فتنه امروز به تعبیر آیت الله علم الهدی، فتنه رهبرزدایی است.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: سازمان‌های اطلاعاتی استکبار برنامه‌ای را طراحی کرده و دنبال ایجاد یک فتنه جدید هستند و این فتنه دارای مولفه‌هایی است؛ القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا را دشمن در حال برنامه‌ریزی است و آن‌ها می‌خواهند مردم تنها راه برون رفت از مسائل را کنار آمدن با آمریکا بدانند و بار‌ها مقام معظم رهبری فرمودند: کسانی که در حال القاء این مسئله هستند خائن به کشور هستند.

فاطمی ارفع افزود: اینکه برخی در دانشگاه صنعتی شریف عنوان کردند با کدخدا بستن راحت‌تر است مشخص است مسائل به سمتی می‌رود که این گونه القاء کنند که مشکلات کشور را تنها ارتباط با آمریکا برطرف می‌کند. مولفه دومی که در این طراحی پیچیده دستگاه‌های اطلاعاتی دیده شد این بود که مشکلات معیشتی به جهت‌گیری‌های سیاست خارجی گره بزنند و بگویند این مشکلات ناشی از جهت‌گیری‌های غلط سیاست خارجی است.

وی تصریح کرد: عنوان کردند تحریم‌ها باید کنار رود تا مشکلات برطرف شود و حتی آب خوردن مردم را به مسئله تحریم‌ها گره زدیم و اگر این گونه برخورد کنیم قطعات پازل دشمن را در حال تکمیل هستیم.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: همچنین دشمن به دنبال القاء ضرورت تغییر در اصول و ارزش‌های انقلاب هستند؛ اصولی مانند اصل مهم استکبارستیزی که هویت انقلاب اسلامی ما به آن گره خورده است؛ این گونه تبیین و ترویج می‌کنند که باید از برخی مبانی انقلاب اسلامی دست برداشته شود. دشمن درصدد القاء این مسئله است که ایستادگی پای اصول انقلاب است که سبب شده این مشکلات ایجاد شود. دشمن دنبال سیطره مجدد بر کشور هستند و این مسئله ارتباطی با مسائل معیشتی ندارد.

مشکل ما به زعم کارشناسان فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد مربوط به تحریم‌ها است

فاطمی ارفع افزود: مشکل ما به زعم کارشناسان فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد مربوط به تحریم‌ها است و ۷۰ درصد آن با اتکاء واقعی به مردم برطرف می‌شود؛ می‌گویند القاء کنیم که برخی از اصول انقلاب اسلامی لازم است تغییر کند و برخی قرارداد‌های استعماری را در این راستا توجیه می‌کنند. یکی از اصول مسلم انقلاب ما، «استکبارستیزی» است؛ این اصل ابدا تخلف ناپذیر است؛ امروز تقابل نظام جمهوری اسلامی با آمریکا، تقابل با یک کشور نیست بلکه تقابل با یک تمدن مادی و یک نظام سلطه است که در عصر امروز ما جمع همه مستکبران عالم است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن گاه دشمن را در قالب یک «فرد» معرفی کرده و گاه نیز دشمن در قالب یک «تمدن» معرفی شده است؛ تمدن فرعون و ثمود و عاد برخی از این تمدن‌ها هستند که با انبیای الهی دشمنی کردند. عاد و ثمود و فرعون در قامت یک تمدن ظاهر شدند و خداوند ویژگی متمایز کننده آن‌ها را ذکر کرده است.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: خداوند هشدار می‌دهد که اگر از باور‌های توحیدی فاصله گرفتید، چشم و گوش انسان کر و کور می‌شود؛ نظام اسلامی مقابل یک تمدن مادی ایستاده است که مظاهر آن را شاهد هستید و در اقتصاد و سیاست و فرهنگ و اجتماع این مظاهر را شاهد هستید؛ انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار از یک گوشه این منطقه آسیا پرچمش بلند شده و مقابل این تمدن مادی عرض اندام می‌کند و مدعی مقابله با این تمدن می‌شود.

فاطمی ارفع افزود: امروز ذلت آن تمدن را در منطقه خودمان شاهد هستیم؛ دشمنی نظام جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و امثالش، دشمنی سیاسی نیست که یک عده این دشمنی را از سطح ایدئولوژیک پایین‌تر آورده و برایش نسخه می‌پیچند. نمی‌توان برای انقلاب اسلامی که با همان هدف انبیاء پیروز شد این نسخه را پیچید. قیام امام، جنسش قیام انبیاء بود و درگیری ما با این‌ها یک تقابل تمدنی است و نه یک تقابل سیاسی. امروز دشمن در آستانه نابودی است و به استیصال رسیده است. آمریکا رسما ۳۰۰۰ نیروی خود را قرار است از منطقه خارج کند و این معنایش چیست؟ آیا چیزی جز نشانه پیروزی نظریه مقاومت و شکست نظریه سازش است؟

وی تصریح کرد: ۹ دی نشان داد اگر ایمان به خدا داشته باشیم خداوند نیز دست قدرت خود را نشان خواهد داد. ۴۰ سال است به برکت انقلاب اسلامی و به برکت رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب پیش رفته‌ایم و دشمن در کمال استیصال و درماندگی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: فتنه ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.