رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: غذا یکی از عواملی است که سلامت بشر را تامین می‌کند و انسان سالم از عوامل توسعه پایدار جامعه است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گردهمایی تولید کنندگان صنایع غذایی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به اینکه بشر از زمانی که خود را شناخته با غریزه گرسنگی رو به رو شده است گفت: مقوله غذا یکی از ابتدایی‌ترین نیاز‌های بشر و نقشی که در حوزه سلامت در رشد سلامت جسمی روحی تمام موجودات دارد انکار نا پذیر است.

وی با بیان اینکه ٨٠درصد مردم جهان مشغله فکری تهیه تغذیه خود را دارند، تصریح کرد: علارغم پیشرفت‌های زیاد که کشور در بحث علم کرده است، اما می‌بنیم باز هم در کشور‌های جهان سوم سوء تغذیه از عوامل مهم آسیب رسان سلامت مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه همانطور که غذا در سلامتی ما موثر است می‌تواند آسیب رسان سلامتی نیز باشد گفت: چاقی‌های مرضی، دیابت و فشار خون بیماری‌های غیر واگیری است که به علت تغییر سبک زندگی مردم و تغذیه نادرست ایجاد می‌شود و باعث شد اجتماعی کردن سلامت در دستور کار دولت قرار  بگیرد.

دارابی با بیان اینکه حوزه سلامت و غذا حوزه‌های پر سود و منفعتی هستند افزود: در این حوزه عده‌ای نفوذ می‌کنند و با تولید مواد غذایی ناسالم سلامت مردم را به خطر می‌اندازند ما باید در ارتقای صنعت غذای سالم کار بکنیم و عوامل آسیب رسان را بزداییم.

انتهای پیام//آ. ح
 

٨٠درصد مردم جهان مشغله فکری تهیه تغذیه خود را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.